Angélique Kidjo - Remain in Light (2018)

Benin
Wereld / Rock
Label: Kravenworks

1. Born Under Punches (3:49)
  2. Crosseyed and Painless (5:28)
  3. The Great Curve (4:08)
  4. Once in a Lifetime (5:48)
  5. Houses in Motion (4:33)
  6. Seen and Not Seen (3:04)
  7. Listening Wind (6:01)
  8. The Overload (3:28)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream NPR first listen

Een album vol covers van Talking Heads nummers. Alvast 2 nummers aangehoord en die klinken prima.

De grootste verandering is dat de stem van David Byrne vervangen is door die van Angélique Kidjo maar in essentie zijn het dezelfde (New Wave, Art Rock, Funk) nummers waar het Wereld muziek gehalte van flink opgeschroefd is.

avatar van Lura
E-Clect-Eddy schreef:
Een album vol covers van Talking Heads nummers.

Sterker nog, het is gewoon Remain in Light integraal.
Je moet trouwens wel lef hebben om zo'n wereldplaat in zijn geheel te coveren.

avatar van Frenz
Kom hem tegen via Oor's playlist.

Dapper idd en het klopt ook ergens wel. Ik zie ook als een compliment met terugwerkende kracht dat een Afrikaanse zangeres de roots van dit abum herkende.

en toch....de o zo kenmerkende stem van Byrne mis ik toch wel. Duetten waren mooi geweest

ohmusica
Ik heb het een aantal keren proberen te beluisteren, maar ik ben telkens afgehaakt. Ik weet niet of het haar stem is, maar ik mis de finesse van de TH, een kunstzinnig album wordt hier naar mijn smaak overschilderd met iets te grove penseelstreken.

Idee is leuk en uitwerking redelijk maar haalt het niet bij origineel. Had ook hardere Afrikaanse huppelende funk verwacht.

avatar van judgepaddy
Detailtje Talking Heads is afgeleid van Talking Drum een Afrikaans percussie instrument die onder de arm wordt gehouden. De vellen zijn verbonden met strengen en door deze in te drukken en los te laten krijg je een effect alsof het praat. leuk dat deze een prominente plaats krijgt in Born Under Punches