The Rolling Stones - No Security (1998)

Label: Virgin

1. Introduction (0:49)
  2. You Got Me Rocking (3:25)
  3. Gimme Shelter (6:11)
  4. Flip the Switch (4:13)
  5. Memory Motel (6:00)
  6. Corina (4:05)
  7. Saint of Me (5:34)
  8. Waiting on a Friend (5:05)
  9. Sister Morphine (6:22)
  10. Live with Me (3:58)
  11. Respectable (3:19)
  12. Thief in the Night (5:51)
  13. The Last Time (4:24)
  14. Out of Control (8:31)
avatar van avdj
Weet iemand wat die vage voorkant precies moet voorstellen?

avatar van HiLL
avdj schreef:

Weet iemand wat die vage voorkant precies moet voorstellen?

2 mensen op een concert misschien?

avatar van avdj
Zou kunnen, ik vind het behoorlijk vaag in ieder geval

avatar van Thunderball
De Stones wilden voor de cover 2 echte fans, uiteindelijk is deze foto het geworden, 2 Stonesfans, meer stelt het dus niet voor.

Het album is goed, met opnames oa in onze eigen Arena, let vooral op de Japanse versie, daar staat een nr meer op, I just wanna make love to you, ook van de Arena.

Toch ontbreekt een beetje voor mij het echte live gevoel, omdat het niet echt een concert is, ze hebben meer alleen de bijzondere en/of nooit eerder uitgebrachte live nr's er op gezet.

Na de intro muziek en de explosie verwacht je toch eigenlijk Satisfaction te gaan horen, maar voor de rest een goede plaat en eindelijk is een keer zonder dat ze er in de studio aan hebben zitten sleutelen.

4 sterren.

avatar van the viking
Inderdaad het is geen Get Yer Ya-Ya's Out!

avatar van Janz
Van mij krijgt deze ook 4 sterren. Prima live-album met goeie sound en verrassende tracklist. Deze CD boeit mij stukken meer dan Live Licks die na 1x draaien nu in de kast stof staat te verzamelen.

Pieter Paal
Ik zie hierboven 'You got me backing' i.p.v. 'You got me rocking' staan.
Deze cd heb ik een keer uit de afprijsbakken van Free Record Shop gehaald, maar ik draai 'm eigenlijk nooit. Dan vind ik 'Stripped' toch wat interessanter.

Sheplays
Pieter Paal schreef:
Ik zie hierboven 'You got me backing' i.p.v. 'You got me rocking' staan.

Het is zeker te laat voor je geweest, volgens mij staat er echt Rocking!

Harald
de sound is een beetje te glad, te veel overdubs

Pieter Paal
Sheplays schreef:

Het is zeker te laat voor je geweest, volgens mij staat er echt Rocking!

Handig zo'n corrigeerknop.

Sheplays
Pieter Paal schreef:

Handig zo'n corrigeerknop.

Zeker, als je hem weet te gebruiken....

avatar van marco straaten
Lekker live album, maar er zijn absoluut betere bootlegs van deze tour te verkrijgen.

toch maar verlaagd naar 3.5*
marco straaten schreef:

EVANSHEWSON
Dit is absoluut geen slechte liveplaat van onze oudjes. Ze tonen dat ze nog flink kunnen rocken en kiezen niet voor enkel hits, maar ook voor betere albumtracks, dat siert hen, toch ?

Leuk dat ze ook voor Memory Motel kozen, van die formidabele en helaas erg ondergewaardeerde Black and Blue.

Het is dus Memory Motel en niet Hotel zoals hier aangegeven staat...

Goede liveplaat, energiek gespeeld en deze band mag nog niet afgeschreven worden, te hopen dat ze na A Bigger Bang nog eens met een verrassend goed album op de proppen komen ??

Deze plaat geef ik graag 3.5 sterren.
***1/2

Harald
marco straaten schreef:
Maar goed, van mij krijgt die 4*

Met je eens. B.v. Censored (alternated stripped album)

God save the Bootleggers

Briljant zijn: You got me rockin', Saint Of Me (uit 1997!) en Live With Me. Alleen daarom al de moeite waard: 4,5*

avatar van marco straaten
Die heb ik inderdaad ook liggen en die is eigenlijk gewoon beter dan stripped.
Harald schreef:

Met je eens. B.v. Censored (alternated stripped album)

God save the Bootleggers

avatar van Thunderball
Censored klinkt slechter dan de destijds uitgezonde TV uitzending, waar ie van afgehaald is, aangevuld met overbodige bonustracks (vaak van officiele albums).
De beste aanvulling is Stripped Compannium, maar NoSec is natuurlijk wel van een compleet andere tour!!
Beste daarvan zijn oa Closer than close (rehearsals), Piece of Gold, Stoned in San Diego, Die Bremerstadtmusikanten, Argentinie, Rio, Parijs etc.

MICKJES
Goeie Liveplaat van de Stones.
Goede versies van Memory motel, Sister morhpine, gimme shelter. En de rest kan er ook prima mee door en dan voor mij het groote hoogtepunt OUT OF CONTROL Wat een geweldig livenummer. maar een minpuntje. Waarom spelen ze You got me rocking zo vaak??? Ik vind het is wel een goed nummer maar om het nou zo vaak live te spelen????? en zo'n enorme hit was het ook niet. Maar deze plaat geef ik graag 4*

avatar van bikkel
Ik kan hier niet meer warm voor lopen.In het verleden speelden ze hun eigen studioversies volkomen zoek tijdens inspiratievolle avonden(inderdaad Get Yer Ya Ya's Out oa.)
Ik hoor het nu niet meer.Ik vind het wat vlakjes en te netjes.De mannen worden natuurlijk ouder en natuurlijk kun je onmogelijk verwachten dat de power er nog van af straalt.
Maar op1 of andere manier ben ik er wel klaar mee.Ik heb heel veel respect voor The Stones,en ik bezit aardig wat werk van ze,maar het zijn mijn Stones niet meer.
Ik kan er niets anders van maken.

MICKJES
Ik ben tog wat te Enthousaist geweest over deze liveplaat. Hij klinkt veel te gelikt.
Nee geef dan maar Shine a light ik verlaag mijn score naar 2,5*

avatar van Lamontagne
Memory motel in deze versie met Dave Matthews is
een van mijn favoriete nummers prachtig!!

Lamontagne schreef:
Memory motel in deze versie met Dave Matthews is
een van mijn favoriete nummers prachtig!!

Dave Matthews?? Ai...

Deze cd komt er deze week 2de-hands aan en ik zag net de Bridges To Babylon-dvd van deze tour met Dave Matthews die meezingt op Wild Horses... Ik heb zelden zoiets vreselijks gehoord!! Lijkt wel Dinand Woesthof op een hele slechte dag.

Father McKenzie
Voor een keertje een erg sterke liveplaat, de hoes vind ik spuuglelijk, maar de plaat telt en die is erg goed!

avatar van kaztor
Ja, de hoes is inderdaad redelijk gruwelijk. Misschien erg sympathiek enzo, maarre.....

Maarja, al hun albums van na de jaren '70 zien er eigenlijk niet uit...

Father McKenzie
kaztor, ik vind dit;

best een mooie hoes, maar het blijft dan enkel bij de hoes, de plaat vind ik een erg slappe hap... hier en daar een uitzondering niet te na gesproken....

Duidelijk een registratie wat maar weer aantoont dat The Stones eens kleiner moeten gaan denken .
Deze megastadion tours missen enkele vorm van passie en beleving .
Ik weet zeker als de groep zonder al te veel opsmuk en al te veel sessiekrachten in een kleinere setting speelt , zij weer echt tot hun recht komen . Jammer dan als Jagger een keer geen hoge toon haalt .

Father McKenzie schreef:
kaztor, ik vind dit;

Neh... Te kitscherig voor de Stones, vind ik persoonlijk.
Geef mij maar dat eerlijke en beetje gevaarlijke van de jaren '70-hoezen.

avatar van o0.
o0.
idioot lelijke hoes

avatar van Casino Boogie
Prima album, veel nummers die nog nooit op een live-album van de Stones waren beland. Volgens mij niet meer in omloop.

avatar van Ducoz
Ik vind dit best een lekkere live plaat.
De nummers zijn gelukkig niet zo standaard, je hoort eens iets anders dan Jumpin' Jack Flash en Satisfaction b.v

Mooie cd met nu eens niet de grootste hits, die al op tig live albums verschenen zijn. Deels opgenomen in de Amstersam Arena in juli 1998, waar de Stones vijf (5!) uitverkochte concerten gaven. Jammer dat Dave Matthews op het prachtige Memory Motel meezingt, en de hoes is inderdaad vreselijk.