Clouseau - Vonken & Vuur (2007)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Oogcontact (3:51)
  2. De Tegenpartij (4:36)
  3. Vonken & Vuur (3:07)
  4. Casanova (Wen Er Maar Aan) (4:46)
  5. Onvolmaakt (3:43)
  6. Erop Los (4:13)
  7. Hoe Lang (3:52)
  8. Houvast (4:02)
  9. Voltooid Verleden Tijd (3:16)
  10. De Ware (3:35)
  11. Dansvloertherapie (3:20)
  12. Alles Draait (3:28)
  13. Vaarwel (3:46)
  14. Heel Mijn Hart * (4:16)
avatar van Azzurro
Schitterend album, heviger dan de rest van Clouseau, zeker niet meer te vergelijken met hun Oker en Adrenaline-cd's, maar daarom niet minder goed. Mooie teksten, mooie melodieën, kortom, alles wat een goed album moet hebben.

Kippenvelmoment is Vaarwel, een alles geven-moment krijg je op Dansvloertherapie en Alles draait, en voor de rest zijn het gewoon allemaal mooie nummers.

Respect voor de broertjes!

mathieudc
"De Ware" heb ik gehoord op een concert en heb daarom de CD gekocht. 'k vind het geen slecht album, met "De Ware" en "Oogcontact" als beste nummers.

Ik heb alle cd's thuis van Clouseau en ik moet zeggen dat er een groot verschil is tussen de vorige cd's en deze nieuwe. Dat was ook het geval met de 'En dans'-cd. Een hele nieuwe aanpak. Meer gitaar, mooie teksten,... Echt een schitterende cd en vooral goed om live te spelen. Daarom de verdiende 5*

VerOli schreef:

Ik ben het volledig met elk woord eens!

avatar van timhardt
Jij geeft me....hoofdpijn en 't zuur. Vreselijk gewoon, op mijn werk hoor ik ze vijf keer per dag voorbijkomen, anders zou ik er niet eens aandacht aan besteden, maar nu kan het haast niet anders. Pure endoctrinatie. Mocht het dan nog goed zijn. Géén idee waarom hier zoveel aandacht aan besteed wordt. Ken alleen de singles natuurlijk, maar dat is me al meer dan genoeg, dus stem ik niet.

avatar van Azzurro
Spijtig genoeg kan ik niet meer geven dan 5 sterren. Want de CD wordt beter als je er veel naar luistert. Ik heb ze zaterdag voor de 2de keer deze zomer gezien, en voor de 2de keer bleven ze me verbazen. Ik kan niet wachten tot 30 november, want dan ga ik naar het grote werk en het grote feest in het Sportpaleis...

EVANSHEWSON
timhardt schreef:

Moeder heft dit album... de singels zijn echt de betere tracks, veel hierop is nogal tenenkrommend.
Neen, ik keer liever terug naar sterke albums zoals Oker of Adrenaline.
Dit hier ruikt me teveel naar MARKETING.

By the way : het is indoctrinatie hoor!

***

Nu is het wachten voor de fans naar de gloednieuwe Clouseau 20 verzamelplaat, ik dacht een dubbelaar, en natuurlijk zal dat in orde zijn, de broers weten wel wat goede singles zijn, dus die best of zal dik in orde zijn, zoveel is zeker!

EVANSHEWSON schreef:

er zit ook een dvd bij met een hele boel clips en live-fragmenten. Daar kijk ik alleszins naar uit! Die singles heb ik toch al allemaal al, maar die DVD zal top zijn!

EVANSHEWSON
Met dank aan "zattevrienden" ;

(quote)Afscheid van een vriend’, de bekende ballad van Clouseau uit 1992, is vrijdagmiddag uitgeroepen tot beste Clouseau-lied van de voorbije twintig jaar. De voorbije weken hebben bijna 20.000 mensen via de websites van Eén, VTM, Radio 2, Donna en Clouseau hun stem uitgebracht. (Foto: D.D.C.A.)

Op donderdag 4 oktober gaven Eén, VTM, Radio 2 en Donna samen het startschot voor een
interactieve zoektocht naar de beste Clouseau-song van de voorbije twintig jaar. Dat gebeurde via een grote internetvoting op de websites van de verschillende netten i.s.m. clouseau.be. Op die vijf sites was de volledige lijst van officieel uitgebrachte nummers van Clouseau te vinden. Iedereen kon één stem uitbrengen op zijn favoriete nummer. Gisteren werd de stemming afgesloten. Precies 19.830 Vlamingen brachten hun stem uit.

Vrijdag maakten Koen en Kris, in aanwezigheid van Yasmine van ‘De rode loper’, Guy De Pré van
Radio 2 en een VTM-reportageteam, de top tien van de stemming bekend in het programma
‘Goudzoekers’ op Radio 2. Dit is ‘m:

8. Altijd heb ik je lief (Doorgaan, 1992) 3,68 %
9. Vonken en vuur (Vonken en vuur, 2006) 2,97 %
10. Passie (Oker, 1995) 2,57 %

Reactie van Koen en Kris Wauters:
Clouseau is zijn fans alweer zeer dankbaar. Niet alleen vinden Koen en Kris 20.000 unieke stemmen
heel veel, ze zijn ook heel tevreden met het resultaat:' Wij kunnen ons helemaal vinden in deze top 10. Alle periodes uit onze 20 jaar plaatjes maken zijn erin vertegenwoordigd. Songs uit 1989, 1992, 1996, 2001 en 2006! Onze eigen top 10 zou vermoedelijk ook de meeste nummers uit dit eindresultaat bevatten.Misschien hier en daar in een andere volgorde en misschien één of twee andere titels, maar voor 90% ongetwijfeld vergelijkbaar. Met plezier zullen we deze tien nummers in ons sportpaleisrepertoire verwerken. Voor wat betreft het 'winnende' nummer moeten we eerlijk zijn: dit hadden we zien aankomen! 'Afscheid van een vriend' heeft al die jaren zoveel emoties en reacties losgemaakt dat we wel zeker dachten dat het de top 3 zou halen. Deze top 10 staat uiteraard op onze verzamelaar 'Clouseau 20', die uitkomt op 2 november. Een mooi lijstje waar we fier op kunnen zijn. Met onze dank aan iedereen die zijn stem heeft uitgebracht en natuurlijk aan de openbare én de commerciele omroep om deze poll samen te organiseren!
Tot in het sportpaleis!
Koen en Kris (unquote)

Voor de fans komt er dus een mooie verzamelalbum, dat kan niet missen!

avatar van Poeha
EVANSHEWSON schreef:

Neen, ik keer liever terug naar sterke albums zoals Oker of Adrenaline.
Dit hier ruikt me teveel naar MARKETING.

By the way : het is indoctrinatie hoor!

Zo kennen we je toch het best, EvansHewson!

avatar van Poeha
Toch weer 2 pareltjes op deze cd. Ze kunnen het dan toch nog wel.

Houvast en vooral De Tegenpartij zijn gewoonweg prachtnummers.
Daarnaast nog veel "subtoppers", alleen Onvolmaakt, De Ware en (in mindere mate) Vaarwel kunnen me niet echt bekoren.
Al met al leveren de Wauters broers dan toch weer een goed album af. 3,5*

Toch maar weer eens (stiekumpjes) Oker en Adrenaline tevoorschijn halen. Ook prima albums.

Het is een goed album. maar hun vroegere albums waren veel beter. toch wel een paar goede nummers. 3*

avatar van Esther_ke
Goed album van Clouseau, het klinkt anders tegenover hun vorige albums.
Leuke nummers zoals De Tegenpartij, Dansvloertherapie, Oogcontact en Casanova!

Father McKenzie
Hoe sterk hun verzamelaars vaak ook zijn, ik vind hun reguliere platen vaak erg magertjes, zo zeker ook deze;

Clouseau is een typische singles-band, zoveel is me duidelijk. Een héél album vol kwaliteitssongs is ze volgens mij nog maar één keer echt gelukt, namelijk op OKER.

Middelmatigheid troef, behalve de puike singles...

mathieudc
Het album neemt een sterke start dankzij de vier eerste nummers. De twee volgende nummers halen het ritme wat uit de plaat maar met 'Hoe Lang' halen ze weer een sterk nummer uit de kast!

Helaas, het tweede deel van de plaat gaat eerder door op het elan van 'Onvolmaakt' en 'Erop Los' en enkel 'Dansvloertherapie' is dan nog een mooie uitschieter met een mooie tekst en swingende muziek. Over het algemeen kan dit mij geen plaat lang boeien en ben ik altijd geneigd hier die vijf à zes sterke nummers uit te pikken in plaats van dit volledig te beluisteren.

2,5* maar leunt aan tegen 3*.