Aphrodite's Child - It's Five O'clock (1969)

Griekenland
Label: Polydor

1. Its Five O'clock (3:29)
  2. Wake Up (4:02)
  3. Take Your Time (2:42)
  4. Annabella (3:58)
  5. Let Me Love, Let Me Live (4:42)
  6. Funky Mary (4:14)
  7. Good Time So Fine (2:46)
  8. Marie Jolie (4:40)
  9. Such a Funny Night (4:31)
avatar van Gerards Dream
Na het debuut End of the World in 1968 kwam It's Five O'clock uit. Net als op de voorganger heeft Vangelis Papathanasiou een groot stempel op de composities van de songs. Zei het nu wat minder, want hij wordt veelal bijgestaan door anderen of is zelfs helemaal niet verantwoordelijk voor de composities.

Door het voorafgaande heeft dit album meer rock-uitstraling dan de voorganger die meer psychedelisch klonk met een vleugje Volendamse palingsound. Het album It's Five O'clock is dan ook geschikter om te draaien op een feestje. Het zit over de hele lijn wat vrolijker en minder statig in elkaar. Hetgeen jammer is, want het statige wat de voorganger had hoor ik veel liever.

Dit is meer een album om op een zwoele zomeravond op te zetten en een dansje te wagen of om gewoon lekker op weg te zwijmelen met iets lekkers binnen handbereik. Niets meer of niets minder.

Stijn_Slayer
Best een laag gemiddelde. Ik vind het een sfeervolle, relaxte psych plaat die op momenten ook kan vlammen.

avatar van Soundtracks
Mwa.

Ik vond dat dit toch wat meer moest hebben van de titel song.
Die is samen met Wake Up, Take Your Time en Funky Mary i.m.o de beste song op het album.
Dit album is duidelijk wat vrolijker en zelfs frivoler in tegenoverstelling op de voorganger. Dat maken vooral Good Times So Fine en Such A Funny Night duidelijk. Die laatste is trouwens wel een grappig nummer, vooral een leuk fluit melodietje. Maar tekstueel weinig bijzonder. Vond Roussos bij dit album sowieso veel vervelender. Vooral bij Marie Jolie.

Ik vind het geheel gewoon niet boeiend genoeg. Wat me nu sowieso al duidelijk geworden is, is waarom I Want To live en Spring, Summer, Winter and Fall hier niet op staan. Die pasten hier gewoon niet op. Misschien het titel nummer zelfs niet eens.
Daarom 2.5 voor een teleurstellend album die weinig indruk weet te maken.
666 sluit ik niet uit.