Jay Rock - Redemption (2018)

Label: Top Dawg

1. The Bloodiest (3:03)
  2. For What It's Worth (3:06)
  3. Knock It Off (3:11)

12. Redemption (3:31)

met SZA

13. WIN (3:35)
avatar van Marciano Coffie
Oh. Dat is apart. Geen berichten voor dit album. Let me be the first then.

Ik ben niet blij met dit album momenteel. Het trap-systeem wat ie gebruikt is totaal niets voor hem. Hij klinkt geforceerd en bevat geen meerwaarde aan de tracks. De beats in general zijn wel gelikt. De nummers waar hij uitblinkt, zijn hard as hell: For What It;s Worth, ES Tales(westcoast vibes), OSOM(niet direct maar toch dope), Broke+/- en Redemption met SZA. Als zulke tracks dit gehele album was, had ik dit zijn beste werk gevonden. Helaas.

Grappig genoeg om de pijn van dit album te verzachten was ik 90059 wezen luisteren. Ondanks de wat mindere nummers zijn de meeste nummers enorm hard. Ik ga het nog wel luisteren dus nog geen ster.

avatar van Delars

avatar van waxs
Staan een paar flinke bangers op, het productieniveau ligt hoog maar ik krijg het gevoel dat Jay te vaak ter gast is op zijn eigen plaat.

Inderdaad een beetje afwijkend van zijn vorige albums, maar vind het wel gewoon een hele lekkere plaat om te luisteren.
Vooral spijtig dat een Black Hippy nummer niet meer haalbaar lijkt, maar ik begrijp dat de 4 heren samen brengen tegenwoordig niet meer voor de hand ligt

Redemption met SZA is écht prachtig! Jammer dat King's Dead op het album staat, ik snap nooit waarom artiesten denken dat mensen zitten te wachten op een single die al een half jaar uit is.

avatar van Marciano Coffie
Delars schreef:
ES tales is keihard.

True True. Het nummer die ik het vaakst afspeel.

avatar van woutorrmusic
Delars schreef:
ES tales is keihard.

De geluidjes doorheen het nummer zijn volgens mij het geluid dat je hoort als je een coin pakt in de Mario-spellen. De beat verwijst naar Jays paper chase. Leuk gedaan.

avatar van Willemsb
woutorrmusic schreef:

Hey mannen, vergeten jullie X-Is Coming van DMX niet?