Justice - Woman Worldwide (2018)

Frankrijk
Dance
Label: Ed Banger

1. Safe and Sound (WWW) (7:32)
  2. D.A.N.C.E. (WWW) (3:16)
  3. Canon X Love S.O.S. (WWW) (4:47)
  4. Genesis X Phantom (WWW) (4:45)
  5. Pleasure X Newjack X Civilization (WWW) (5:38)
  6. Heavy Metal X DVNO (WWW) (4:43)
  7. Stress (WWW) (5:48)
  8. Love S.O.S. (WWW) (4:45)
  9. Alakazam! X Fire (WWW) (6:09)
  10. Waters of Nazareth X We Are Your Friends X Phantom 2 (WWW) (6:31)
  11. Chorus (WWW) (6:04)
  12. Audio, Video, Disco (WWW) (6:17)
  13. Stop (WWW) (4:26)
  14. Randy (WWW) (7:33)
  15. D.A.N.C.E. X Fire X Safe and Sound (WWW) (6:22)
avatar van Eis-T
misschien ben ik overenthousiast, maar ik ga toch ff stelling nemen: wat alive 2007 was voor daft punk is deze zegetocht voor Justice. Het brengt 3 zeer verschillende albums samen in een euforisch, coherent en ronduit episch geheel.
Hier en daar is het wat druk door het hoge mash-up gehalte maar dat mag de pret niet drukken. Problematischer vind ik het ontbreken van twee van mijn favorieten: On 'n' On en Planisphere. Gelukkig hebben we van die eerste een machtige orchestrale versie van Ed Banger's 15 jarig bestaan (dat is ook echt een must-listen! staat in zn geheel op YT. Ik heb een traantje weggepinkt bij DJ Medhi's suite en bij het onverwacht ontroerende waters of nazareth.)