The Rolling Stones - The Rolling Stones Now! [US] (1965)

Label: London

1. Everybody Needs Somebody to Love (2:58)
  2. Down Home Girl (4:11)
  3. You Can't Catch Me (3:38)
  4. Heart of Stone (2:58)
  5. What a Shame (3:03)
  6. Mona (I Need You Baby) (3:35)
  7. Down the Road Apiece (2:55)
  8. Off the Hook (2:36)
  9. Pain in My Heart (2:12)
  10. Oh Baby (We Got a Good Thing Goin') (2:06)
  11. Little Red Rooster (3:04)
  12. Surprise, Surprise (2:29)
avatar van Thunderball
Dit is nu zo'n typisch Amerikaans album wat nr's bevat die op de originele Engelse versies wel stonden, maar op de Amerikaanse albums werden weggelaten om er voor in de plaats meer hits op te zetten (Paint it black, Satisfaction etc) en dan aangevuld met left-overs van EP's en b-kantjes.

Vandaar dat dit album totaal geen cohesie heeft en de nr's lukraak achter elkaar lijken gezet (wat natuurlijk ook gewoon zo is!).

Zo werd bv Mona weggelaten op het eerste album en daar voor in de plaats werd de single Not fade away er op gezet.

Dit album bestaat dus feitelijk helemaal niet volgens de oorspronkelijke Engelse lijn (wat ook de Europese was).

avatar van Jelle78
In tegenstelling tot Ruud en Lennert ga ik alle US albums wel meenemen in mijn marathon.
Dit album kan gezien worden als de US tegenhanger van The Rolling Stones No. 2 en ik moet bekennen dat ik Now! beter vind dan No. 2. Dit komt omdat ik Now! consistenter en meer samenhangend vind klinken dan No. 2. Op dat album staan enkele nummers die erg uit de toon vallen, namelijk Under The Boardwalk en Suzie Q, die beide niet op Now! staan.
Veel van de beste nummers van No. 2 zijn behouden gebleven (behalve Time Is On My Side en I Can't Be Satisfied dan) en zijn aangevuld met een aantal andere nummers die allen tot de besten behoren op dit album, namelijk Mona (stond al op de UK versie van het debuut, maar past hier niettemin prima), Oh Baby, Little Red Rooster (beste blues cover die de Stones gemaakt hebben), Suprise, Suprise en Heart Of Stone (één van de beste vroege Jagger/Richards composities). Bovendien vind ik de kortere versie van Everybody Needs Somebody To Love op dit album beter dan de langere versie op No 2.
Now! kan dus gezien worden als een verbeterde versie van No. 2. Ondanks dat Now! een door de platenmaatschappij samengesteld album is, vind ik het meer samenhangend klinken dan No. 2. Zo goed als het debuut vind ik Now! niet, daarvoor voelt het toch nog iets te veel als een verzameling losse nummers. In vergelijking met 12 X 5 zit er maar weinig verschil tussen, maar puur op gevoel waardeer ik Now! toch iets hoger.

Tussenstand:
1. The Rolling Stones: 4*