Marissa Nadler - For My Crimes (2018)

Folk
Label: Sacred Bones

1. For My Crimes (4:17)
  2. I Can’t Listen to Gene Clark Anymore (2:53)
  3. Are You Really Going to Move to the South? (3:31)
  4. Lover Release Me (2:27)
  5. Blue Vapor (3:26)
  6. Interlocking (3:55)
  7. All Out of Catastrophes (2:12)
  8. Dream Dream Big in the Sky (2:53)
  9. You’re Only Harmless When You Sleep (2:54)
  10. Flame Thrower (2:33)
  11. Said Goodbye to That Car (3:02)
avatar van E-Clect-Eddy
Nieuw album in aantocht en van het titelnummer is er een akoestische versie online geplaatst YouTube

avatar van Poles Apart
Track #2, opmerkelijke titel!

avatar van muziekobsessie
titelnummer en de hoes is zo krachtig dat ik nu al geloof dat ik de gehele plaat goed ga vinden

avatar van Manfield
Mooi album weer!

avatar van muziekobsessie
Tja hij valt mij eigenlijk behoorlijk tegen. Kabbelt veel te veel en maar rammelen op die akoestische gitaar. Zeker nu ik net dit Heiðrik - Funeral (2016) heb ontdekt wordt marissa saai. De rest kan het spannende van het nr for my crimes bijlange niet halen

avatar van MusicFreak
Op zich wordt er wel een mooie sfeer neer gezet op dit album maar eerlijk gezegd ben ik er dan niet altijd voor in de stemming, en dan zijn 11 nummers wel lang...

avatar van Manfield
Na het uitbrengen van het titelnummer was ik erg benieuwd, de spanning steeg. Na de eerste twee luisterbeurten was mijn conclusie; wederom een mooi album. "Strangers" het vorige album van Marissa Nadler had me erg geraakt. Mooie songwriting gecombineerd met een prachtige stem en een mooie muzikale sfeer.
Dit album heb ik inmiddels nog weer wat vaker beluisterd en ik vraag me af of dit album ook zo beklijft als haar vorige. Nog steeds Marissa haar prachtige melancholisch , dunne stemgeluid. Nog steeds haar poëtische en existentiële lyrics. Maar wellicht muzikaal iets minder aangezet , soms ingetogen, acoustisch. Meer chamber folk , minder psychedelische aanzetten. Het is een introspectieve plaat geworden. Ik vind 'm nog steeds mooi. Maar ik vraag me af of ik deze plaat volgend jaar nog draai, of dat ik dan toch teruggrijp naar haar vorige "Strangers".

Desondanks begrijp ik de lage stemmen hier niet. Op RYM doet deze plaat het ook een stukkie beter. Wat mij betreft is dit album gewoon de moeite waard! Favoriet blijft "For My Crimes".

avatar van ohmusica
Stemmen moeten bezieling maar ook iets ongrijpbaars oproepen. Dit komt ook door haar aparte intonatie. Ik denk dat Nadler op dit album haar songs zonder al teveel fratsen en zo puur mogelijk voor het voetlicht brengt. Inderdaad de opener is al heel goed ook al vaak gehoord zonder de rest. Het hele album weet mij ook al te bekoren, het heeft wat tijd nodig voorzover er iets zinnigs over te zeggen valt. De hoes geeft wel al een indicatie. Dit raakt, of niet.

Doesn't matter what you say
It's all and I'm turning
Doesn't matter what you say
I'm turning
Into blue vapor and bone

avatar van jerome988
Zeer mooie en oprechte zang, met een mooie sfeer over het gehele album. Songmateriaal is echter niet overal even sterk.

avatar van grovonion
Ook een super-sympathieke dame, die na haar concerten zich gewoon onder het volk mengt en aanspreekbaar is. Zeer toffe zangeres, al heel lang fan van, ook al is er de laatste jaren wat sleet in haar formule gekomen, in mijn oren dan toch.