Drake - Scorpion (2018)

5. God's Plan (3:18)
  6. I'm Upset (3:34)
  7. 8 Out of 10 (3:15)
  8. Mob Ties (3:25)
  9. Can't Take a Joke (2:43)
  10. Sandra's Rose (3:36)

14. Summer Games (4:07)
  15. Jaded (4:22)
  16. Nice for What (3:30)
  17. Finesse (3:02)
  18. Ratchet Happy Birthday (3:27)
  19. That's How You Feel (2:37)
  20. Blue Tint (2:42)
  21. In My Feelings (3:37)
  22. Don't Matter to Me (4:05)

met Michael Jackson

23. After Dark (4:49)

met Static Major en Ty Dolla $ign

24. Final Fantasy (3:39)
  25. March 14 (5:09)
avatar van Rudi S
Roscovitsch schreef:

Iemand een voorbeeld van een album langer dan een uur die fier overeind blijft?

Der Ring des Nibelungen (R.Wagner door Solti etc).

avatar van Roscovitsch
Oké I get it . GKMC staat nota bene in mijn top 10. Wat ik wil zeggen, ik prefereer albums onder het uur. Praktische beweegreden.

avatar van Willis
Overigens vind ik dat er nog wel verschil zit tussen de 1 uur en 8 minuten van good kid, m.A.A.d city en de anderhalf (!) uur van Drake's Scorpion. GKMC had ook niet langer moeten duren.

Over dit project: tsja, er zitten een aantal parels tussen (Nonstop!), maar over de algehele linie is dit niet Drake's beste werk en eigenlijk best.. Saai. Achtergrondmuziek.

Willis schreef:

Met de drie goede bonustracks duurt die anders 1u23 en het blijft goed uit te zitten.

avatar van catdog
Als Michael Jackson liefhebber is het altijd fijn om nieuw materiaal, in welke vorm dan ook, te horen. Leuke track om te horen iig. Wel ben ik het ermee eens dat de vocalen wel erg teleurstellend in de mix zijn gegooid. Gezien de wetenschap hoe ze het oude materiaal kunnen oppoetsen (Xscape en Bad 25) had hier nog wat meer werk in gestopt moeten worden, en inderdaad had hier ook net zo goed The Weeknd voor gevraagd kunnen worden. Dan had het net even wat vlekkelozer geklonken.

Het album zelf moet ik nog luisteren, daar ik net terugkom van een korte vakantie uit Londen (al barstte het daar van de Drake billboards, aan promotie geen gebrek).

avatar van gangsterr111
Alhoewel er wat zeer degelijke tracks op staan zoals vind ik het album veels en veels te lang, wat een probleem is dat we jammergenoeg steeds vaker zien in hiphop; Migos Culture 2, Rae Sremmurd en Chris Brown's belachelijke 40+ nummerige album. Best begrijpelijk in dit streaming tijdperk waar een stacked album een enorm voordeel is wat betreft verkoopcijfers, maar niettemin vind ik het als Drake fan erg jammer aangezien ook dit album zoveel beter was geweest als het ingekort was tot 12 - 14 nummers.

Toch nog een 3 sterren voor mij vanwege de uitschieters: Emotionless, In My Feelings, Don't Matter To Me, Sandra's Rose, March 14, Mob Ties, 8 Out of 10 en natuurlijk de singles God's Plan en Nice For What.

avatar van Maartenn
gangsterr111 schreef:

Wat is hier precies de logica achter dan?

Maartenn schreef:

Wat is hier precies de logica achter dan?

Je wordt betaald per nummer. Als iedereen dan je plaat toch graag minstens een keer in z’n geheel wil gehoord hebben, ben je beter af met 25 tracks dan met de gebruikelijke 12.

avatar van Maartenn
bennerd schreef:

Helder - wel krankzinnig dat artiesten daarom maar kwantiteit boven kwaliteit later prevaleren.

bennerd (moderator)
Exact, vooral als je bedenkt dat de replay value daardoor nihil wordt.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)