Sea Girls - Call Me Out (2017)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Call Me Out (3:55)
  2. Favourite Colour (3:30)
  3. What You Eat (3:59)
  4. Daisy Daisy (4:28)
avatar van blur8
Eerste EP van Indie-groep uit London. Pretetieloos maar tegelijk wel weer heel prettig. Vrij rustig voor Britse begrippen. met beheerste pingelende gitaren en heel soms even kort uithalen. Alweer een erg goed gekeurde warme volle zangstem. Zou hier zomaar fan van kunnen worden, als de songs wat uitgesprokener worden. Volgen dus.

avatar van blur8
Op eerste gehoor klinkt muziek even simpel als de puber teksten. maar op 2de gehoor is er zoveel meer te horen. Het zijn 4 perfecte PopRock songs, waarbij het allang niet stoort dat ik nop heb met de teksten. Ze zijn gewoon onderdeel van het totaalplaatje geworden.

Vrees dat ik heel positief ben, En 4 x helemaal raak. Beste i.m.o. :
What You Eat : is heel behendig geschreven. precies perfecte song..
Daisy: begint met een inleiding van een gitaarloop van ruim een minuut om pas heel laat, strak uit te halen in een fijn gitaarrif.