Jain - Souldier (2018)

8. Feel It (2:39)
  9. Abu Dhabi (2:51)
  10. Souldier (3:46)
avatar van E-Clect-Eddy
Alright is een fijn zomers Pop nummer met een lichte Reggae vibe.

Star is de tweede single, die wel een paar cheesy geluidsjes en een wat saaie drumpatroon volgt. Beetje fout..

avatar van E-Clect-Eddy
Ook Souldier is een fijn zomers nummer... waarschijnlijk een album om na te genieten van de lange hete zomer die deze week dan echt tot zijn einde komt.

avatar van joko150
ik hoop dat hier meer nummers op gaan staan in de style van Dynabeat, lekker funky.
Zanaka was namelijk een behoorlijk lange zit voor 33 min

Lastig om te beoordelen.

Alright is de heerlijk Pop single die me naar dit album lokte

Kan het eenvoudig een gevarieerd zomers album noemen met quirky Electronic Pop waar je niet al te lang bij moet nadenken... maar er speelt meer.

Er wordt invloeden uit diverse wereldstreken gebruikt, waar Jain haar zangstijl op aanpast. Zodat ze het ene moment als een Arabische princess klinkt en dan weer op een slow rappende Urban homie. Het maakt het gevarieerd maar ook wel wat ongrijpbaar en kunstmatig. Jain heeft volgens mij een warme stem met genoeg bereik in het hoog die doet denken aan Duffy. Maar op het album klinkt het soms net als de synth-partijen, te eenvoudig en goedkoop. Okay, het is (pulp) Pop en daar moet je ook niet te veel van verwachten en al niet te veel van eisen. Maar heb het gevoel dat ze beter kan dan dit.

Souldier is bijvoorbeeld een aardig nummer met Reggae invloeden rond een verzonnen woord, die Soul en 'soldier' combineert maar tekstueel wat teleurstelt. Je zou een meer politiek georiënteerd nummer verwachten maar het is wat oppervlakkig. Als iemand die half-hearted maatschappij geëngageerd wil klinken. Maar net als de (vredes)duifjes op de hoes vooral het idee willen meegeven dan werkelijk een intentie uit te spreken.

Het beste is om hier niet te veel bij na te denken en gewoon te genieten van de soms wat kinderlijk klinkende Jain (26) op een mooie zomerse dag.