Mac Miller - Swimming (2018)

Label: Warner Bros.

1. Come Back to Earth (2:41)
  2. Hurt Feelings (4:05)
  3. What's the Use? (4:48)
  4. Perfecto (3:35)
  5. Self Care (5:45)
  6. Wings (4:10)
  7. Ladders (4:47)
  8. Small Worlds (4:31)
  9. Conversation, Pt. 1 (3:30)
  10. Dunno (3:57)
  11. Jet Fuel (5:45)
  12. 2009 (5:48)
  13. So It Goes (5:12)
avatar van TonyT
Met gemak één van de beste albums dit jaar. Met name 2009 en Come Back to Earth zijn geniaal.

avatar van frolunda
Heeft wel een lekkere flow maar de songs hebben wel erg vaak dezelfde opbouw. Ook wat soft allemaal al hoeft dat niet altijd een nadeel te zijn. Levert op Swimming ook wel een aantal fijne nummers op maar meer als een krappe voldoende levert dat in zijn totaliteit niet op.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Zal gezien zijn overlijden heel veel aandacht krijgen, triest dat hij zo jong moest gaan. Plaatje zelf is matig, vind ik. Ten opzichte van eerdere albums niet vernieuwend en over de gehele linie minder krachtig.

avatar van Johnny Marr
-SprayIt- schreef:
Zal gezien zijn overlijden heel veel aandacht krijgen

Toch niet op MusicMeter, helaas... Hiphop krijgt nog altijd veel te weinig aandacht hier. Momenteel deze toch es aan het checken, ben erg benieuwd.

avatar van Johnny Marr
Wow, dit is echt een steengoede plaat, veel beter dan ik had verwacht moet ik toegeven. Toch een talentje hoor, deze man zal gemist worden.

2009 is echt een legendarische track, beste nummer van het album.

avatar van Raul
heb het album nog niet geluisterd maar las wel pas dat Mac Miller overleden is...
wat een gemis, luister zijn album Watching Movies with the Sound Off nog geregeld...

avatar van alexander-r
Mijn favoriete plaat van Mac. Macs latere werk vind ik zelf wat fijner dan zijn eerdere werk. Zonde dat hij niet er niet meer is

avatar van Ernie
Echt wel heel erg goed hoor deze Swimming.

Een volwassener geluid, een,band die heel strak staat te spelen, superieure melodieën en Mac Miller zelf die erg rustig rapt, vooral qua stemgeluid dan want huisfavoriet What's the Use heeft een erg lekker tempo in de lyrics.
Come Back to Earth is een prachtige opener met sterke arrangementen maar dat had Mac Miller al op al zijn albums vanaf Watching Movies With The Sound Off. Vooral muzikaal vind ik hem echt een verademing tussen de vele zelfde geluiden die je tegenwoordig hoort. 2009, Ladders en Self Care zijn de andere toppers hier imo.

Het is in feite schandalig dat dit prachtig werkstuk verloren heeft van bagger als Cardi B bij de laatste Grammyuitreiking.

Anderzijds ligt de waarde van een Grammy ook erg laag naar mijn mening ?

Verdiende 4* en hopelijk komt dat album met Madlib nog postuum uit.

Fantastisch album en eeuwig zonde dat hij er niet meer is. Ben met zijn muziek opgegroeid en met hem meegegroeid, altijd een persoonlijke connectie met zijn raps gehad. Juist op dit album dacht ik te horen dat het weer beter met hem ging. RIP, in mijn ogen 1 van de grootste talenten die de hiphop wereld gekend heeft. Geweldige rapper, producer en zanger.

Een jaar oud dit album en in combinatie met zijn plotse overlijden zeker een reden om nog eens op te zetten. Al zijn albums eigenlijk. Kan er nog steeds niet bij dat hij geen muziek meer zal maken ,ben met hem opgegroeid en met hem mee gegroeid. Op Swimming is te horen, kwa teksten en ook zeker instrumentaal hoe volwassen was geworden. Daarom blijft de manier van zijn overlijden zo apart, in zijn muziek stelt hij helemaal klaar te zijn met 'dat' leven en dat kwam erg oprecht op mij over. Als je naar zijn mixtapes en albums luistert begint het met quasi stoere onbezorgde stoner raps, latere albums gaat hij in op hard drugs en alle verleidingen die bij het sterrenleven komen, vervolgens hekelt hij dat leven, constante struggles met drugs/romantiek/het leven etc.

Waar ik me bij eerdere albums nog wel eens zorgen kon maken over het welzijn van Mac, gaf Swimming daar juist rust en zekerheid in. Swimming klinkt volwassen, op alle vlakken. Daarom van mij 5 sterren.

avatar van alexander-r
Ook maar ff m' top 10 ingedonderd. Zoals hierboven al beschreven word merk je de verandering van Mac die hij per plaat doorgaat. Dit zie ik dan als mooie, volwassen aflsuiter van zijn discografie. Self Care is echt een geniaal nummer!

avatar van Ernie
Na een jaar nog altijd even sterk. Geweldig album.
Die teksten ❤️