Petite Noir - La Maison Noir / The Black House (2018)

Zuid-Afrika

met Danny Brown en Nukubi Nukubi

3. F.F.Y.F (Pow) (5:04)

met Rha! Rha!

4. R E S P E C T (4:40)
  5. Blowing Up the Congo (5:14)

met Saul Williams

6. Hanoii (3:20)

met Rha! Rha!

avatar van peterjames777
Yes! Eindelijk een vervolg op het album uit 2015. Het is alleen jammer dat deze plaat nog geen half uur duurt.

Ook erg blij dat de Oosterijkse Cid Rim (waar Petite Noir al eerder samen mee werkte op diens album Material uit 2017) de productie, of een deel ervan, voor zijn rekening neemt. Hij leverde één van de beste platen van vorig jaar af.

Petite Noir - Blame Fire
Blame Fire klinkt heerlijk met de typerende drums. De invloed van Cid Rim is goed te horen, met name in de orgel-achtige geluiden.

Je zou verwachten dat La Vie Est Belle / Life Is Beautiful uit 2015 een opvolger zou krijgen in de vorm van een nieuw album. Het is een EP geworden van een klein half uurtje.
Een beetje teleurstellend vond ik dat wel, maar ach het is een EP met toch nog zes nieuwe nummers. Misschien kan Petite Noir niet wachten om met nieuw werk te komen, of lukte het hem niet om met nog een paar extra nummers te komen.

La Vie Est Belle / Life Is Beautiful beschouw ik nog steeds als één van de beste albums uit 2015, maar zou hij dat niveau kunnen vast blijven houden?
La Maison Noir / The Black House (ja, alweer een dubbele titel in het Frans en Engels) is wederom spannend en broeierig. Het derde noirwave project kent aardig wat gastartiesten die best hun stempel drukken op het geheel, maar het blijft exotisch en vooral boeien.

De opwinding over deze artiest is inmiddels wat minder geworden bij mij, maar toch mag deze EP er zijn. Een EP waarover hij zelf zegt: It's a house that houses the diaspora, immigrants and outcasts. It represents a time of exodus, of departure: a movement towards a new future for the world.

avatar van peterjames777
De ep gaat samen met onderstaande film, of extended videoclip. Schitterende beelden met veel symboliek (die ik nog niet helemaal snap).
Mooie mensen, mooie shots en het mooie Namibie. En de heerlijke muziek natuurlijk.

Petite Noir - La Maison Noir: The Gift and the Curse

Onderstaand artikel gaat er wat dieper op in.
The beautiful rebirth of Petite Noir on La Maison Noir | The FADER

avatar van sj0n88
Spannend en energiek plaatje dit. Vooral de eerste twee tracks, die eerder al als singles werden uitgebracht, zijn heel goed te pruimen.