Shape of Despair - Angels of Distress (2001)

Finland
Label: Relapse

1. Fallen (6:09)
  2. Angels of Distress (9:43)
  3. Quiet These Paintings Are (14:39)
  4. ...to Live for My Death... (17:21)
  5. Night's Dew (7:01)
zeer goede meeslepende doom plaat, onder wat voor doom genre dit valt weet ik niet( ben niet zo bekend in doom genres) volgens mij noemen ze dit funeral doom maar het bevalt me erg goed en onnmisbaar voor de doom liefhebber 4.5*

avatar van trebremmit
Mooiste funeral doom album wat ik ken, zeer melancholisch en meeslepend.

Empyrium
Prachtige doom, meeslepend en zeer zware kost.

Toch vreemd dat dit dezelfde muzikanten betreft als Finntroll.

Empyrium schreef:
Prachtige doom, meeslepend en zeer zware kost.

Toch vreemd dat dit dezelfde muzikanten betreft als Finntroll.

Is dat zo? Finntroll vind ik echt afschuwelijk.

avatar van trebremmit
Alleen de bassist speelt in Finntroll, de zanger komt uit Amorphis.

avatar van Von Helsing
en de drummer Samu Ruotsalainen.

lambf
Erg mooie funeral Doom, leuke keuze trebremmit! Hoewel in het genre er soms wat klinisch klinkende bands inzitten is dat hier niet zo. Ook al is er een overdaad aan keyboardsklanken, ze klinken vrij meestal vrij organisch. Leuk ook is de toevoeging van de zangeres, dat mag van mij wel meer gebeuren.

avatar van trebremmit
Leuk dat je het kunt waarderen! De zangeres is trouwens de vrouw van de zanger, meen ik mij te herinneren.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Bedankt, trebremmit, voor deze sfeervolle Funeral Doom Metal plaat, dat zou de stijl zijn van deze Finse groep met onder andere Amorphis zanger Pasi Koskinen. Het recentste album van Amorphis wordt de laatste weken grijsgedraaid ten huize Spamalot.
Pasi Koskinen is een dijk van een zanger en hier bewijst hij nogmaals over een geweldige voldragen grunt te beschikken. Ik word bijna bang van die stem. Vijf nummers in vijfenvijftig minuten en ik verveel me geen seconde, maar doe mijn ogen dicht tijdens de lange instrumentale stukken om beter te kunnen genieten van deze muziek.
Ik had me een andere voorstelling gemaakt toen ik de omschrijving las bij onze geliefde topic, zo van "de traagste soort metal die er is", want ik heb toch graag dat het vooruit gaat, maar de melancholische sfeer (ik val in herhaling) zorgt voor veel luistergenot. Night's Dew zorgt bij mij voor kippenvel. Nice!

avatar van trebremmit
Die van Amorphis ken ik nog niet, ga ik dus even opzoeken.

YouTube - Shape of Despair - Sleep Mirrored
Deze videoclip is gemaakt door een fan en staat op een andere cd van Shape of Despair maar de beelden passen zo perfect bij het gevoel wat ik krijg bij het luisteren naar deze muziek.