John Hiatt - Stolen Moments (1990)

Rock / Pop
Label: A&M

1. Real Fine Love (4:21)
  2. Seven Little Indians (4:07)
  3. Child of the Wild Blue Yonder (4:26)
  4. Back of My Mind (4:04)
  5. Stolen Moments (4:12)
  6. Bring Back Your Love to Me (4:04)
  7. The Rest of the Dream (4:51)
  8. Thirty Years of Tears (4:08)
  9. Rock Back Billy (3:51)
  10. Listening to Old Voices (5:30)
  11. Through Your Hands (4:49)
  12. One Kiss (4:22)
avatar van LeRoi
'Bring The Family' heeft de naam (en faam).....maar deze mag er zeker ook zijn!

Gish
"Seven Little Indians" blijft voor mij het topnummer van Hiatt.
Briljante song.

avatar van pintjebier
Betere nummers dan op Stolen Moments, maar aan zijn nieuwe stemgeluid kon ik niet wennen. Op de hoesfoto's lijkt hij op de toenmalige Nederlandse bondscoach voetbal.

avatar van hadiederk
Beenhakker?

avatar van pintjebier
Als 2 druppels water op die foto linksbovenaan.

avatar van Madjack71
Sterk album van Hiatt en zowiezo uit een goede periode, waarin de muze hem goed gezind was. Real Fine Love/Child of the Wild Blue yonder, het kenmerkende Hiatt van Rock Back Billy, het gevoel van Back of my mind. Hier kan Hiatt voor ruim 52 minuten momenten stelen bij mij.

Father McKenzie
Ik heb deze altijd echt één van zijn mindere platen gevonden. productie zal daar voor veel tussen zitten, ik hou niet van die klank hier.

avatar van senne
Mooi gedreven album van deze ras performer. Hiatt in topvorm.
Mag deze nog steeds na vele jaartjes graag beluisteren. Inderdaad in het rijtje van sterke albums als Bring the family, Slow turning en Walk on. Favoriete track Child of the wild blue yonder.
Mocht je onverhoopt zoekende zijn in het indrukwekkende oevre van deze artiest is dit een mooi instapalbum.

avatar van blaauwtje
Was door de greatest hits cd van Don Henley aan het bladeren, bij through your hands kreeg ik de onbedwingbare behoefte om deze cd van John te gaan draaien, eerst even het origineel ,duet met Karen Peris, daarna helemaal gedraaid, blijft een heerlijke cd die in het kielzog van bring the family en slow turning wat is ondergesneeuwd.Onterecht.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Prima opvolger van Slow Turning maar spreekt me toch net iets minder aan.
Het duet met Karen Peris in Through Your Hands is prachtig en opener Real Fine Love is een sterke troef.
In deze periode was John Hiatt met een serie behoorlijk sterke platen bezig want ook de opvolgers van dit album Perfectly Good Guitar & Walk On zijn bijzonder sterk.

avatar van gaucho
TEQUILA SUNRISE schreef:

Mee eens - bijna alles vanaf Riding with the king tot aan Walk on is goud! Een prachtige reeks. Ik vind deze eigenlijk de minste van het stel, maar nog altijd goed voor 4 sterren. De andere titels zijn minstens goed voor vier sterren. Bring the family zelfs vijf en Slow turning 4,5.

Ik hoorde de titelsong eens op een begrafenis. Sindsdien maakt het nummer nóg meer indruk...