Nicki Minaj - Queen (2018)

Trinidad en Tobago

met Lil Wayne

5. Hard White (3:13)
  6. Bed (3:09)

met Ariana Grande

7. Thought I Knew You (3:18)

met The Weeknd

8. Run & Hide (2:34)
  9. Chun Swae (6:10)

met Swae Lee

10. Chun-Li (3:11)
  11. LLC (3:41)
  12. Good Form (3:19)
  13. Nip Tuck (3:27)
  14. 2 Lit 2 Late [Interlude] (0:55)
  15. Come See About Me (4:06)
  16. Sir (3:44)

met Future

17. Miami (3:10)
  18. Coco Chanel (3:44)

met Foxy Brown

19. Inspirations [Outro] (0:58)
  20. Barbie Tingz * (3:13)
  21. Regular Degular * (3:32)
totale tijdsduur: 1:06:19 (1:13:04)
avatar van TheLegacy
Barbie Dreams is vuuuuur!

avatar van meneer
Ik ga deze hoes opgeven voor een ander item:

Foute Hoezen Top 30

Rudi1984
Ik vind het binnen het Nicki Minaj-spectrum wel een mooie hoes.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Het is een erg dunne scheidslijn tussen kunst en porno...

Mausie schreef:
Het is een erg dunne scheidslijn tussen kunst en porno...

En een bikini is dan zeker softporno?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Rudi1984 schreef:

En een bikini is dan zeker softporno?

Bedoel je die 2 tepelkwastjes?

Als MC heeft ze zich bewezen, ik mis wel thema in dit album.

TheLegacy schreef:
Barbie Dreams is vuuuuur!

Is dat een bewerking van Barbie Tingz ofzo? Want die zie ik er niet op staan.

avatar van Jazper
Arrie schreef:

Is dat een bewerking van Barbie Tingz ofzo? Want die zie ik er niet op staan.

Nummer 3?

Jazper schreef:

Nummer 3?

Ik bedoel het nummer Barbie Tingz, wat de eerste single was. Die staat er niet op, maar Barbie Dreams lijkt daar qua titel wel erg op.

avatar van Jazper
Arrie schreef:

O zo! Geen idee in dat geval, heb nog nooit bewust een liedje van Nicki gehoord.

avatar van ArthurDZ
Off-topic berichten verwijderd.

Huh, het ging toch over de hoes? En de discussie of een dergelijke hoes puur voor de commercie is (want seksueel). Lijkt me niet off-topic.

Laten we het over de muzak hebben....

Gaaaaaaap........
Nicki Minaj - Chun-Li (Live on SNL / 2018) - YouTube

Hoor ik een compositie die iets toevoegt?
Hoor ik een geweldige tekst?
Hoor ik......?

Nee, ik hoor iets wat het oor ingaat en héél snel vergeten is.

MacDonalds en Kentucky Plofkipmuzak.
Dus lekker doorlullen over de hoes.

avatar van Arrie
Oh, ik vind Chun-Li eigenlijk wel een fijne single! Sterk geproduceerd, waarbij ik een beetje een old-school vibe krijg, terwijl het toch ook modern klinkt. En Minaj doet daaroverheen gewoon lekker haar ding, ik vind haar prima in vorm. Ik begrijp niet zo goed wat fastfoodketens ermee te maken hebben. Haar flauwe popsingles zijn ook nog niet vergeten. Maar wat zijn dan jouw Minaj-favorieten?

Mausie schreef:

Bedoel je die 2 tepelkwastjes?

Nou, nee, ja... Jij noemt die twee kwastjes porno. Als dat porno is, dan is een bikini softporno.

Meer on topic zal het hier trouwens niet gaan worden met me, vrees ik. Zo geen zin om dit te gaan beluisteren.

Uhhhh....geen.
Met het hele rap/jhiphop-gebeuren heb ik niks. Muziek moet me raken. Hiphop doet dat niet bij mij. Bij rap zelden. Ik kan me een paar nummers heugen van Groove Armada waar wel aardig gerapt wordt.....maar verder? Ik vind de muziek van Frau Minaj behoorlijk zielloos. Net als een 'Happy-meal'. Voor de massa. Niet voor de fijnproever.

Jan uit Berlijn schreef:

Uhhhh....geen.

Nouja, oké, hiphop kan minder je ding zijn. Maar dat een nummer jou niet raakt, maakt het toch niet automatisch tot een soort fastfoodproduct. Ik vind het raar om iets waar je geen affiniteit mee hebt zo te typeren. En ik zou het begrijpen als je het over extreem poppy of generieke muziek hebt, zoals Starships ofzo. Maar als Minaj een hapslikweg-massaproduct zou willen maken, zou ze toch niet Chun-Li maken? Dan zou ze eerder voor een typische trapbeat gaan, of juist heel poppy, radiovriendelijk, en gericht op een catchy hook. Dit klinkt juist alsof ze wat meer haar eigen ding doet, wat ik erg prettig vind. Dus tenzij je het gros van alle hiphop een fastfood-achtig massaproduct vindt, snap ik niet waarom je dat specifiek van dit nummer vindt.

Arrie schreef:

Nou...idd vind ik dat ik iedereen zijn/haar, hun eigen ding moet doen. Of het mij dan raakt is het volgende. Ik heb bij Frau Minaj sterk de indruk, dat ze meer hetgene doet wat de opdrachtgever van haar verlangt. Nummertjes verkopen.Verkopen.Heet haar heupjes bewegen in een clipje. En vervolgens een nog heter, marketingtechnisch hoesje eraan vast knopen. Insinuerend. Kwastjes op de tepels en het kruis nét verhuld. Maar goed, dat is het visuele, dat mij weinig tot niet boeit.

Wat de vergelijking met snel-voedsel producenten betreft? Das lastig.
Ik wil eens de vergelijking maken maken tussen écht lekker eten en écht lekkere muziek, voor mij dan..
Als je je top van het culinaire spectrum wilt ervaren, dan moet je je beurs trekken. Bij muziek ligt dat (gelukkig) wat anders. Qua prijs.

Luister bv eens naar Jeff Buckley of Mark Hollis en daarna naar Justin Bieber. Een album is even duur.

Rap/hiphop die ik (vergeten) wél goed vind is:
Ms. Lauryn Hill "Doo Wop (That Thing)" on Austin City Limits - YouTube

avatar van catdog
Arrie schreef:

Nee, lijkt totaal niet op elkaar. Barbie Tingz heeft de final tracklist simpelweg niet gehaald. Overigens is Barbie Dreams het sterkste wat ik van Minaj in tijden gehoord heb. Doet sterk denken aan een Lil Kim productie uit de 90’s. Ze houdt zich iig niet in.

avatar van Ralph.
themonster310 schreef:
Als MC heeft ze zich bewezen, ik mis wel thema in dit album.

Mwah. In principe kan ze echt goed rappen en dat bewijst zo vooral vaak op features. Heb alleen het idee dat ze zichzelf echt ziet als een rapper van het niveau Jay-z, Kendrick etc. Dan drop ook eens een keer een album zonder flauwekul denk ik dan en gewoon keiharde bars en goede productie. Maja schijnbaar verdient ze liever geld. Staan aantal aardige tracks op, maar ook dit is weer 50% filler.

Ralph. schreef:

Akkoord met wat je zegt. Ik snap de keuze voor de tracklisting volgorde ook niet helemaal. Die pianotrack ‘Come see about me’ valt totaal uit de boot en hoort echt niet op een album dat ze zelf beschrijft als een “classic rap album”. Die interlude voorafgaand aan dat nummer had ook achterwege mogen blijven. Het voelt aan als een album gevuld met random tracks, om elk publiek tevreden te kunnen stellen.

avatar van NewYorkCityLight
'Barbie Dreams' is weer eens een goed voorbeeld waarom het tussen mij en Nicki nooit echt goed zal komen: het is wederom erg afgekeken van Lil' Kim. Het leunt uiteraard op de sample en refrein van een nummer van Notorious B.I.G. maar het vrouwelijk perspectief werd in 1996 al uitgebracht... Ze is en blijft gewoon een totale copycat van Lil' Kim en doet alsof het allemaal zo nieuw is om de black barbie of queen te zijn. Dan komt Cardi B toch echt veel leuker en origineler uit de hoek.

Maar soit, de laatste jaren brengt ze veel betere nummers uit dan die troep van haar eerste twee albums en 'Ganja Burns' is echt een heel fijn nummer, evenals 'Chun-Li'. 'Bed' is ook best een leuke single. Straks het hele album maar eens draaien.

avatar van Silky & Smooth
Ik had eigenlijk wel graag een release van Kanye en Nicki gezien. Zij laat hier af en toe duidelijk horen een sterke MC te zijn en op sommige tracks vind die poppy sound ook geen probleem, maar er staan teveel nummers op die mij niets doen. Zeven tracks van het niveau Ganja Burns en Barbie Dreams en het was een topalbum geweest!

avatar van Elohim
Nicki Minaj is zo'n rapper waarvan ik nieuw materiaal altijd in ieder geval één keertje beluisterd wil hebben. Ze heeft 100% de kwaliteit om een top pop-rapper te zijn (de 'pop'-toevoeging is om het te onderscheiden van mensen als Busdriver, Eyedea of Ka. Het is gewoon een erg ander soort muziek), dus is het altijd leuk om even te kijken wat ze dit keer gemaakt heeft. Tot zover (ik ben nog maar een paar tracks in het album) klinkt het best aardig!

Ganja Burns en Barbie Dreams zijn gewoon fijne tracks om weg te luisteren. De track met Eminem is erg jammer, trouwens. Eminem rapt oninteressant en de versen worden véél te vaak onderbroken door het saaie gezang. Op het einde van Barbie Dreams lijkt ze trouwens het accent van Lady Leshurr een beetje na te doen. Het past haar wel goed op zich en het is leuke manier om meer variatie in de tracks te krijgen. Ik begin nu al snel het idee te krijgen dat dit niet een album om in één zit te doen zal zijn.

avatar van Elohim
Goh, ja, er staan een paar zeer fijne tracks op, zoals Chun-Li, Ganja Burns en Barbie Dreams, maar het gros is zo generiek als het maar kan. Ze is een best aardige rapper, en hoewel ze geen slechte zangeres is, is het wel heel erg oninteressant. Toegegeven, ik ben ook niet echt van de popmuziek. Over het algemeen heb ik het gevoel dat ze misschien beter zou passen op boombap beats, om haar meer de ruimte te geven haar eigen ding te doen. Je merkt eigenlijk al dat ze op haar best is wanneer het er tegenaan schuurt zoals bij Chun-Li. Een EP'tje met DJ Premier, Apollo Brown of Marco Polo op de boards zie ik wel zitten! Zelf heb ik even een poginkje gewaagd met een amateur-acapella van Chun-Li. Hier te beluisteren.

avatar van MAS
MAS
Deze gisteren na jaren weer eens geluisterd en toch wel een prima album. Nicki is gewoon een fijne rapper om naar te luisteren (al ze rapt) .Helemaal mee eens met Elohim hierboven. Een boombap EP met goede beats en geen zang kan wel eens heel goed uitpakken.

avatar van NL_RAPPIN
MAS schreef:

Eens! Al ben ik bang dat we daar niet naar hoeven uit te kijken gezien de recente single...