Dizzy - Baby Teeth (2018)

Canada
Label: Royal Mountain

1. Stars and Moons (4:44)
  2. Swim (3:36)
  9. Backstroke (5:18)
  10. Pirouette (4:56)
  11. Arcadia * (4:07)
avatar van 123poetertjes
Hyped! Van de vijf nummers die Katie en pals tot dusver hebben uitgebracht is het vijf keer raak. Om Backstroke zwiert echt een sluier magie die ik moeilijk kan beschrijven, vooral die laatste minuut is prachtig. En hoewel niet de mooiste hoes beschrijft ie wel goed de sfeer van de band: mysterieus, beetje duister en tegelijkertijd verlichtend. Ofzo.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Swim is lekker dromerig, heerlijk nummer voor in de late avonduurtjes! Ik geloof trouwens dat de artiestenpagina niet klopt, ik denk niet dat deze band heeft samengewerkt met 'Lil Wayne...

avatar van blur8
Dit klinkt wel weer heel erg prettig goedgekeurd. Hoewel het natuurlijk de zoveelste Dreampop band is, zijn de rustgevende beats gevat in compacte songs. Het helpt natuurlijk dat de zangeres een goede stem heeft.
Neem aan dat de gehele Dizzy-fanclub zich 25 oktober verzameld in de Altstadt (Eindhoven), om even te checken hoe ze in het echt klinken en om ze van harte welkom te heten in de lage landen.

avatar van 123poetertjes
blur8 schreef:
Gecanceld

avatar van blur8
Hele EU promotie tour(tje) gaat geloof ik niet door. Jammer !!!

Dan nog maar een keer Joshua op de repeat. Nieuwe Top ontdekkking.

avatar van Gretz
blur8 schreef:
Hele EU promotie tour(tje) gaat geloof ik niet door. Jammer !!!

Volgens mij hebben ze alleen hun optreden in Eindhoven op de DDW moeten cancellen. Staan verder nog genoeg Europese data in het overzicht. Als ze de hele EU-tour hadden moeten afzeggen zouden ze dat al wel bekend hebben gemaakt lijkt me.

avatar van blur8
id. Als support van Rolling Blackouts CoastalFever.
Naar mijn verwachting is dan de support beter dan het hoofdprogram.
1 nov Botanique, Brussel
3 nov TolhuisTuin, Adam.
4 nov Doornroosje.

avatar van blur8
Bij het opmaken van de jaarlijst 2018 staat Dizzy toch fraai in mijn Top10.
Kan toch niet anders met 10 fraaie droompop parels .
Hopelijk aanmoediging naar bredere waardering.
Want met slechts 6 stemmen lijkt t ondergewaardeerd.