Lords of the Underground - Here Come the Lords (1993)

Label: Pendulum

1. Here Come the Lords (4:18)
  2. From da Bricks (4:20)

met Jam C.

3. Funky Child (4:31)
  4. Keep It Underground (4:08)
  5. Check It [Remix] (4:24)
  6. Grave Digga (4:06)
  7. Lord's Prayer (4:30)
  8. Flow On (New Symphony) (4:25)

met Sah B. en Kid Deleon

9. Madd Skillz (5:03)
  10. Psycho (4:08)
  11. Chief Rocka (4:07)
  12. Sleep for Dinner [Remix] (5:16)
  13. L.O.T.U.G. (Lords of the Underground) (4:26)
  14. Lord Jazz Hit Me One Time (Make It Funky) (2:46)
  15. What's Goin' On (3:38)
avatar van Niek
Toch ietsje gaan tegenvallen. Elk nummer kent precies hetzelfde concept. De verschillen zijn te minimaal. Ik hou absoluut niet van zo'n verzameling productie dat er totaal geen samenhang is te vinden (getuige mijn voorliefde voor ATCQ, Roots, Gangstarr) maar dit slaat weer iets te ver de andere kant op. Vooral al die geschreeuwde refreintjes kunnen me niet bekoren. Ondanks dat nog steeds een prima album.

Een goede 3,5*

avatar van Boris91
Geweldig geproduceerd album, en de nummers vind ik individueel ook erg vet, maar met dat drukke heb ik het na een tijdje toch wel gehad, vandaar ook dat ik hier niet stem. Er staan geen slechte nummers op, maar er zijn maar weinig momenten dat ik het album uit zou kunnen luisteren. Ik zou hier naar mijn inzien dus ook geen eerlijke stem aan kunnen geven.

avatar van P Jay
Heerlijk swingend plaatje. Wel erg druk, niet om op te "chillen", maar gewoon weinig op aan te merken. Boom bap met fijne jazzy sample'tjes van de hand van Marley Marl en K-Def.
Ik verhoog het een halfje!

Een van m'n favoriete hip hop platen ooit.
Geweldige producties, boom bap op z'n best.
Tekstueel is het niet hoogstaand, maar Doitall en Mr. Funke flowen wel als een tiet.

het is 93 en je hebt nog nooit van L O T U gehoord, iemand komt langs stopt dit in in de cd speler zet een kopt. op je hoofd met hoog volume...............ja toch

avatar van MJ_DA_MAN
Energiek album met harde beats en raps (wat een stelletjes herrieschoppers zijn de heren toch ). De plaat begin hard met een aantal beukende nummers, maar zakt daarna helaas wat in. Ook missen er imo wat echte uitschieters (nee, ook geen Chief Rocka), en is elk nummer eigenlijk hetzelfde qua geluid en raps. Vandaar niet hoger dan een 3,5*, maar wel een album waar je moeilijk op stil kan blijven zitten.

avatar van Kill_illuminati
Nou weet ik eindelijk waar de Hook van Biggie's Machine Gun Funk vandaan komt.

Mr. Funke's verse uit Chief Rocka
I walk with the funk, I talk with the funk
I eat with the funk, I sleep with the funk
I live for the funk, I'll die for the funk

avatar van Lucanova
Damn damn damn..heerlijke shit dit, echt een geweldig album. Chief Rocka, wat een funky shit..BOEMTSAKKALAKA.
Dope dope, het is niet een album die je moet draaien als je net wakker bent en de ruige avond van gister nog uit je ogen moet wrijven..maar met een dikke J op 's avonds en in de bus op je mp3 speler is het tenvolste genieten, zelfvertrouwenverhogend album..echt dope!

Bericht verplaatst naar Lords of the Underground

Rene1979
ol'skool klassieker dit. heerlijk album

avatar van Verbston
Jongens, mag ik jullie oproepen om het tweede album van de heren te checken!? Keepers Of The Funk. Het album is beter dan deze, zit beter in elkaar (samenhang; meer een eenheid) en de melodieuze samples die door K-Def en Marley Marl zijn gebruikt, komen geweldig tot hun recht.

Pz!

P-DawG
Dat mag.

avatar van Niek
Dat mag zeker. Ben em nu aan het pindakazen. Vooral die samenhang ben ik benieuwd naar want daar schort het op deze plaat nog wel eens aan. Ik ben benieuwd.

avatar van Nr.4
Zo'n heerlijk album dit, eindelijk voor een fatsoenlijke prijs origineel bemachtigd en staat hier net als z'n door mij zelf gebrande voorganger vaak op. Stuk voor stuk toptracks en de drukke manier van rappen past hier perfect. Classic.

Poa
Chief Rocka!

avatar van Nr.4
Toch maar een halfje eraf gehaald, enkele track is net niet tof genoeg voor de 5 sterren status, al blijf ik het met veel plezier luisteren.

avatar van principal2000
Erg consistent album. De productie steelt de show, maar ook qua lyrics zijn deze jongens prima en vooral best grappig. Chief Rocka is de ondiscutabele classic op dit album, maar ik vind eigenlijk ieder nummer wel sterk op Keep It Underground en Lord Jazz Hit Me One Time na (die zijn wel ok). Vooral nummer 2,3, 7 t/m 12 en 15 zijn meer dan de moeite waard. Qua stemgeluid zijn DoItAll en Mr. Funkye wel wat schreeuwerig, maar tevens goed verstaanbaar en ik stoor me er niet aan.

avatar van ThingMan
Wat een heerlijk album is dit toch. Had het al heel lang in de kast staan. Nooit echt goed geluisterd. Maar Chief Rocka knalt heerlijk uit de speakers de laatste tijd. Vind misschien een enkel nummer iets minder maar het album luistert gewoon heerlijk weg.