Blood Orange - Negro Swan (2018)

R&B / Pop

9. Chewing Gum (4:23)

met A$AP Rocky en Project Pat

10. Holy Will (4:22)

met Ian Isiah

11. Dagenham Dream (2:45)
  12. Nappy Wonder (2:38)
  13. Runnin’ (3:55)

met Georgia Anne Muldrow

14. Out of Your League (2:20)

met Steve Lacy

15. Minetta Creek (1:58)
  16. Smoke (3:33)
avatar van davevr
Wat een plaat dit. Beetje moeite voor doen maar wat bloeit dit open

"Saint" is prachtig. Prince is dichtbij.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Weinig stemmen hier eigenlijk. Best een opzienbarende mix van pop uit verschillende decennia, met sterke maatschappijkritische, queer getinte teksten, zonder in te leveren aan muzikale kwaliteit. Ik leg hem niet erg vaak op, maar wanneer ik het doe merk ik hoe veel goeie ideeën erop worden uitgewerkt. Charcoal Baby is hier al maanden een hitsingle, maar met de tijd zou het hele album nog wel eens een flinke groeier kunnen blijken.

Misschien wel wat voor -SprayIt-, deze.

avatar van -SprayIt-
Thanks voor de tip panjoe! Heb de 2 voorgangers beide 3,5* toegekend, ben benieuwd. Bijzondere gastartiesten, ga deze in mijn luisterlijstje knallen!

avatar van -SprayIt-
Redelijk gezapig en zeurderig plaatje. Het probeert sexy en zwoel over te komen, maar weet nergens echt te overtuigen. Zeker sfeervol, zelfs af en toe lekker, maar overall te week. Af en toe ook wel vrij vals/dissonant, een slechte The Weeknd/vermoeide Prince/D'Angelo. Na enkele albums uit te hebben gegeven mag er wel wat meer progressie in komen. Nu grijp ik liever terug op Cupid Deluxe, merk ik. Zag laatst Moses Sumney live, dat overtuigde meer. Ook op plaat. Tegenvallende bijdrage ook van A$AP Rocky. Was graag wat positiever geweest, maar het is niet anders!

avatar van Jessensei
Ik lees in veel reviews dat Dev Hynes eindelijk ontbolsterd is als songschrijver, maar ik hoor toch vooral (weliswaar verrukkelijke) motiefjes en nummers die net niet song genoeg zijn om zich vast te haken in mijn brein. Hij weet wel weer als geen ander sfeer op te bouwen.

'Negro swan' is voor mij persoonlijk een stap achteruit in vergelijking met 'Freetown sound'.

avatar van RadioMad
Denk dat deze wel hoge ogen gaat gooien in veel eindejaarslijstjes. Bijzonder album idd.

avatar van harencoor
Soms is het net of je naar aanzetjes van nummers zit te luisteren. Alsof ze nog niet af zijn. Toch als geheel waardeer ik deze mix van pop, r&b en soul nog meer dan de vorige plaat.

avatar van Reijersen
De immer eigengereide Blood Orange komt ook dit jaar weer met een zeer aardige plaat. Mijn inziens haalt deze plaat het echter niet bij de sterke vorige albums. Ik mis teveel passie en vuur in de nummers. Hij weet wel weer mooi stijlen te combineren. De ene keer meer in de hiphop (Hope), de andere keer wat meer in de jazz (Family). De gehele vibe van dit album is vooral relaxed, zoals Blood Orange zich bijna nergens druk om lijkt te maken.

avatar van popstranger
Teveel gefragmenteerd en te weinig momenten die blijven hangen. Zijn vorige platen waren nochtans sterker en deden het beste hopen... Deze plaat is wat mij betreft geen blijver.