Gas - Gas (1996)

4. Untitled (11:11)
  5. Untitled (13:34)
  6. Untitled (13:30)
avatar van Gyzzz
Kleuren, personages, contouren... alles kan willekeurig de gedachten binnendrijven bij het luisteren naar Gas. Emotieloos, zonder teneur, maar met een enorme creatieve kracht, is dit één grote droom.

Dit schept beelden die niet met muziek kunnen worden uitgedrukt, maar waarbij de muziek zichzelf uitdrukt. Een meesterwerk vind ik het.

prachtig verwoord heb dit voor één euro in de uitverkoop gevonden. Niemand die wist wie of wat het was. Inmiddels tien jaar geleden denk ik. Ik had toen net een andere plaat van Wolfgang gekocht. Geniale muziek.

avatar van MJ_DA_MAN
Heel goed album weer van Voight in de Gas-serie, wellicht wel het beste na Pop. Minimaler dan later werk, maar misschien is het daarvoor wel zo pakkend. Je hoort bij momenten ook duidelijk waar mannen als Axel Willner (The Field) o.a. hun inspiratie vandaan hebben gehaald. Een puike 4*.

avatar van sander.
Na Pop is dit wel een van de meest perfecte albums van Voigt onder zijn GAS project. Hier lopen alle nummers tot over de 10 minuten, zonder vervelend te worden, zonder hun schoonheid ergens te verliezen. Enorm krachtige loops, zeker nr.2 blijft zo'n trip!

avatar van makaveli2
Prachtige muziek, die je mijns inziens in "stilte" moet luisteren. Dan pas komt de muziek goed tot z'n recht en hoor je elk detail. Vorig jaar deze artiest ontdekt. Na de zoveelste luisterbeurt helaas toch 0,5 geschrapt, maar het blijft een boeiende 77 minuten aan klank. Nu de rest van de serie ook weer eens doormaken, op momenten dat de zon aan de andere kant van de wereld is. Met de Beyerdynamic in de aanslag

avatar van Johnny Marr
Als ik 'Gas' van de Nah Und Fern-box heb beluisterd, mag ik dan hier op stemmen volgens jullie, of is er toch teveel verschil?