Northward - Northward (2018)

Nederland / Noorwegen
Label: Nuclear Blast

1. While Love Died (4:37)
  2. Get What You Give (4:00)
  3. Storm in a Glass (3:48)
  4. Drifting Islands (3:46)
  5. Paragon (5:19)
  6. Let Me Out (4:18)
  7. Big Boy (4:28)
  8. Timebomb (4:37)
  9. Bridle Passion (2:54)
  10. I Need (4:43)
  11. Northwards (7:27)
avatar van Dukebox
wow....mix Foo Fighters met Pagans mind en een klein snufje Nightwish. Wat is Jansen toch ook een powervrouw. Nightwish raakt na Jani's fantastische Dark Element met Annete Olzon en dit in oktober te verschijnen album voor mij wel meer op de achtergrond. Ik ben benieuwd naar de rest van de nummers, en hoop vooral dat het compositorisch afwisselend genoeg wordt.

avatar van The_CrY
Gewoon lekker hard rock album van Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever) en Jørn Viggo Lofstad (Pagan's Mind). Niet heel bijzonder, maar vooral heel erg lekker. Dat Jørn Viggo Lofstad geweldig gitaar kon spelen, dat wist ik al, maar van Floor Jansen moest ik vooral lezen dat ze een geweldige zangeres was. Wat ik van haar had gehoord deed me niet zoveel. Hier hoor je echter haar veelzijdigheid, en snap ik eindelijke waarom ze zo populair is.

avatar van james_cameron
Naar verluidt lag dit album, een samenwerking tussen Floor Jansen (Nightwish) en Jørn Viggo Lofstad (Pagan's Mind) al een paar jaar op de plank, maar dat is aan het songmateriaal in ieder geval niet af te horen. De stevige gitaarrock klinkt lekker energiek en de zelfverzekerde zang van Floor Jansen past er goed bij. De stijl is niet helemaal mijn ding en met sommige songs kan ik niet zoveel, maar ik moet zeggen dat alles uitermate vakkundig in elkaar steekt en gewoonweg goed klinkt.

avatar van Timk
Gezien Nightwish alweer ruim 3 jaar aan het touren is met Endless Forms, is het juist wel erg lekker om Floor weer even met wat heel anders te horen. En ook niet zomaar een plaat, lekkere stevige rock in de trand van Halestorm, alleen dan een betere zangeres erbij. Voor mij sowieso een dikke 4.

avatar van The_CrY
Timk schreef:
(...) Halestorm, alleen dan een betere zangeres (...)

Uhm... wat? Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar zo vaak lees je niet dat iemand Lzzy Hale niet goed vindt.