Lady Gaga & Bradley Cooper - A Star Is Born (2018)

Label: Interscope

1. Intro * (0:20)
  2. Bradley Cooper - Black Eyes (3:03)
  3. Somewhere Over the Rainbow [Dialogue] * (0:42)
  4. Fabulous French [Dialogue] * (0:19)
  5. Lady Gaga - La Vie en Rose (2:59)
  6. I'll Wait for You [Dialogue] * (0:19)
  7. Bradley Cooper - Maybe It's Time (2:39)
  8. Parking Lot [Dialogue] * (0:31)
  9. Bradley Cooper - Out of Time (2:52)
  10. Bradley Cooper - Alibi (3:03)
  11. Trust Me [Dialogue] * (0:32)
  12. Shallow [Radio Edit] (3:35)
  13. First Stop, Arizona [Dialogue] * (0:10)
  14. Music to My Eyes (3:19)
  15. Diggin' My Grave (3:57)
  16. I Love You [Dialogue] * (0:19)
  17. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (3:30)
  18. Unbelievable [Dialogue] * (0:28)
  19. How Do You Hear It? [Dialogue] * (0:14)
  20. Lady Gaga - Look What I Found (2:55)
  21. Memphis [Dialogue] * (0:24)
  22. Lady Gaga - Heal Me (3:16)
  23. I Don't Know What Love Is (2:57)
  24. Vows [Dialogue] * (0:17)
  25. Lady Gaga - Is That Alright? (3:11)
  26. SNL [Dialogue] * (0:13)
  27. Lady Gaga - Why Did You Do That? (3:04)
  28. Lady Gaga - Hair Body Face (3:22)
  29. Scene 98 [Dialogue] * (0:35)
  30. Lady Gaga - Before I Cry (4:18)
  31. Bradley Cooper - Too Far Gone (1:26)
  32. Twelve Notes [Dialogue] * (1:03)
  33. I'll Never Love Again [Film Version] (4:41)
  34. Lady Gaga - I'll Never Love Again [Extended Version] (5:26)
totale tijdsduur: 1:03:33 (1:09:59)
avatar van E-Clect-Eddy
Zo te zien op de hoes heeft Lady Gaga veel zin om het te doen met "Hunk" Bradley Cooper, een album maken. Wist niet eens dat hij ook nog wat met muziek deed.

De single Shallow klinkt prima, wekt ook de indruk dat het een (semi?) live-uitvoering is.

De film/musical A Star is Born ken ik alleen van de tweede remake uit 1976 met Barbra Streisand maar heb daar volgens mij alleen korte stukje van gezien. Ben niet zo van de musicals, uitzonderingen daargelaten zoals de film La La Land. Maar misschien dat dit ook wel leuk is om te gaan kijken met La Gaga.

Aah,Spotify heeft gelukkig ook eentje zonder de dialogen

avatar van Bubblez
Aah,Spotify heeft gelukkig ook eentje zonder de dialogen

Ik ben inderdaad nú aan het luisteren en vind die dialogen nogal onnodig.

avatar van Lambchop
Wat een film. Net gezien fantastisch

avatar van Rudi1984
E-Clect-Eddy schreef:

De 2018-versie is geen musical. Het is een standaard rise & fall muziekfilm (zeg maar meer Inside Llewyn Davis dan La La Land) die enorm omhoog getrokken wordt door Gaga die misschien wel de beste acteerprestatie ooit neerzet.

avatar van Edgar18
Rudi1984 schreef:
die misschien wel de beste acteerprestatie ooit neerzet.
Van haar persoonlijk of echt de beste acteerprestatie ooit? Das best een flinke uitspraak. Ik ga de film dit weekend proberen te kijken, ik ben wel enthousiast geworden door de recensies. De soundtrack is alvast sterk.

Een stem voor de versie zonder dialogen tussendoor.

avatar van Rudi1984
Edgar18 schreef:
Van haar persoonlijk of echt de beste acteerprestatie ooit?

Dat tweede. Er is in ieder geval geen acteerprestatie die me zo wist te raken.

avatar van erwinz
recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Lady Gaga & Bradley Cooper - A Star Is Born, Original Motion Picture Soundtrack - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Remake van een legendarische film met een al even legendarische soundtrack pakt verrassend goed uit
Bij A Star Is Born denk ik vooral aan de legendarische soundtrack van Barbara Streisand en Kris Kristofferson uit 1976. Ik had dan ook geen hoge verwachtingen van de remake van Bradley Cooper en Lady Gaga, maar deze remake is verrassend sterk. Het begint met aangename 70s rock met een vleugje roots van eerstgenoemde, maar als Lady Gaga de hoofdrol opeist wordt de soundtrack van de nieuwe versie van A Star Is Born steeds beter. De zang komt uit haar tenen en de popprinses heeft echt veel meer soul dan ik had verwacht. Eerst een aangename en tijdloze plaat, maar hij wordt echt steeds beter.

A Star Is Born is een film uit 1937 met Janet Gaynor en Fredric March in de hoofdrollen. De film vertelt het verhaal van een filmster die wel wat ziet in een jonge zangeres en haar op sleeptouw neemt. Uiteraard worden de twee verliefd en krijgen ze een relatie. De jonge zangeres wordt vervolgens steeds populairder, terwijl de oudere filmster steeds verder wegzakt in zijn alcoholverslaving en depressie.

Ik ken de film uit 1937 niet, maar ken wel de remake uit 1976. In deze remake spelen muzikanten Barbara Streisand en Kris Kristofferson de hoofdrollen en is de oude filmster een popster geworden. De soundtrack bij de film was destijds zeer succesvol en ging wereldwijd naar verluidt 15 miljoen keer over de toonbank.

Onlangs verscheen de derde remake van A Star Is Born in de bioscoop en dit keer spelen popster Lady Gaga en filmster en muzikant Bradley Cooper de hoofdrollen. Beiden waren zeker niet de eerste keus van initiator Clint Eastwood, die eigenlijk Beyonce en Johnny Depp wilde strikken. Ik heb de film nog niet gezien, maar de eerste recensies zijn zeer positief. Ook de soundtrack bij de film kan tot dusver rekenen op lovende kritieken en ik begrijp inmiddels waarom.

De soundtrack bij de 2018 versie van A Star Is Born bevat zo’n 70 minuten muziek, inclusief enkele korte soundbites en dialogen uit de film, en het is muziek die je vooral mee terugneemt naar de rockmuziek en de singer-songwriter muziek uit de jaren 70. De filmfragmenten voegen niet zoveel toe aan de soundtrack en hadden wat mij betreft achterwege gelaten kunnen worden (er is overigens ook een versie zonder de fragmenten). Ze halen ook wat de vaart uit het album, dat hier en daar naar grote hoogten stijgt.

Op het eerste deel van de plaat horen we vooral Bradley Cooper, die aangename rockmuziek met een vleugje Amerikaanse roots maakt. Op een gegeven moment wordt de rol van Lady Gaga belangrijker en laat de popprinses horen dat ze geweldig kan zingen, wat ze natuurlijk ook al liet horen op het onderschatte Joanne uit 2016. En het wordt alleen maar beter.

De soundtrack van de 2018 versie van A Star Is Born bevat vooral tijdloze popliedjes met een zwak voor drama, maar het klinkt allemaal geweldig. In muzikaal opzicht klinkt het allemaal degelijk maar smaakvol, wat ook niet anders kan met bijdragen van onder andere muzikanten Lukas Nelson en Jason Isbell en producer Dave Cobb. Laatstgenoemden voorzien het 70s rockgeluid dat een belangrijke rol speelt op de plaat vaak van een laagje roots, met hier en daar geweldig gitaarspel.

Af en toe mogen de muzikanten de hoofdrol opeisen, maar het zijn toch vooral de stemmen van Bradley Cooper en Lady Gaga die in de spotlights staan, met een hoofdrol voor Lady Gaga die de soul in de piano duetten met Bradley Cooper en in de songs waarin ze er alleen voor staat uit de tenen haalt, met een fraaie versie van La Vie En Rose, een aantal geweldige duetten en zeer overtuigende solo tracks als hoogtepunten.

Beide stemmen klinken warm en gloedvol en klinken bovendien krachtig, wat deze nieuwe soundtrack voorziet van veel energie. Het er wel erg hard ingemixte geluid van een dolenthousiast publiek klinkt wat nep, maar het draagt wel bij aan het jaren 70 gevoel dat de plaat geeft. Binnenkort de film maar eens zien, maar de soundtrack is alvast zeer de moeite waard. Een zeer aangename verrassing, vooral van Lady Gaga. Erwin Zijleman

avatar van hrmnbstr
erwinz schreef:
Onlangs verscheen de derde remake van A Star Is Born in de bioscoop
Je vergeet de tweede remake van A star is born uit 1954 met Judy Garland en James Mason.

avatar van erwinz
hrmnbstr schreef:

Voeg ik toe op mijn BLOG

avatar van Edgar18
E-Clect-Eddy schreef:
Ben niet zo van de musicals
Dat komt dan goed uit want dit is geen musical .
@ Rudi1984 de beste acteerprestatie allertijden vind ik een iets te grote uitspraak maar ik was diep onder de indruk van de acteerprestatie van Lady Gaga. Echt steengoed. Fijn dat ik nu ook de soundtrack nog wat meer kan waarderen.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik ga morgen de film bekijken zal dit album nog eens beluisteren.

avatar van E-Clect-Eddy
Heb de film nu gezien in een nagenoeg lege zaal. Was een beetje wennen aan LaGaga 'au naturel' in meerdere opzichten. Had wel de indruk dat er in de film geknipt is, ondanks de lengte van 135 minuten. Sommige overgangen vond ik niet helemaal kloppen of dat er grote sprongen in de tijdlijn gemaakt werden.

Sommige gedeeltes in het verhaal zijn wat gekunsteld en soms zelfs niet realistisch (Gaga's eerste optreden met Bradley zogezegd spontaan / onvoorbereid kan wel voor de eerste minuten, maar gezamenlijk einde zeker niet zonder voorbereiding). Ook goed het a-typische Hollywood einde. Alhoewel ze het dan weer niet konden laten om van de manager een kleine 'schurk' te maken.

Ik snap dit album nu ook beter, mijn problemen met de sleurende, wat binnensmondse zang van hoofdrolspeler Bradley Cooper zijn gewoon 'in karakter' gezongen. Hij speelt een dronkaard die problemen heeft met zijn gehoor, dat is wat mij opvalt aan diverse van zijn nummers op dit album. Vind het nog steeds niet zo mooi, maar wel petje af dat het resultaat klinkt zoals beoogd. Ik ben erin getrapt.

Ik snap nu ook waarom de vreemde eend La Vie en Rose tussen deze nummers doet. Is onderdeel van de wat gekunstelde eerste ontmoeting tussen de hoofdrolspelers. De rol lijkt dus gedeeltelijk geschreven of aangepast te zijn voor LaGaga.

Zal ook eens de versie met dialogen beluisteren.

avatar van Mausie
Marlon Williams heeft een rolletje/cameo in de film hoor ik gister. Des te meer reden om deze film eens te gaan bekijken. Ben geen fan van Lady Gaga of Bradley Cooper, maar de recensies beloven iets moois.

avatar van renzoroy
hrmnbstr schreef:
Die uit 1954 is wel de 1e remake. Daarvoor was alleen nog het origineel uit 1937, das het origineel en geen remake . A Star is Born uit 2018 is wel de 3e remake, maar 4e verfilming

avatar van hrmnbstr
renzoroy schreef:
Haha, je hebt helemaal gelijk - suf van me!

avatar van renzoroy
hrmnbstr schreef:
Haha, je hebt helemaal gelijk - suf van me!

ja beetje gemierenneuk van me, maar toch

Lijkt me al helemaal mooi als binnenkort A Star is Born op Netflix zou komen... Dan zal de populariteit van de muziek ook wel weer through the roof gaan!

avatar van predator
Niet op Netflix kijken maar in de bios! Mooie film, prachtige muziek.

predator schreef:
Niet op Netflix kijken maar in de bios! Mooie film, prachtige muziek.

Er komt een iets langere versie van de film uit, 12(?) minuten extra.

Misschien dat daar dan nog wat muziekfragmenten te horen zijn. Heb de indruk dat niet alles uit bovenstaande tracklist voorbij is gekomen in de film. En La Vie en Rose had van mij wel wat korter mogen zijn.