Hellanbach - The Big H (1984)

Rock / Metal
Label: Neat

1. Beaten to the Bone (2:33)
  2. The Main Man (4:22)
  3. Nobody's Fool (3:01)
  4. Bandits Run (3:37)
  5. S.P.G.C. (3:26)
  6. Saturday Night (3:45)
  7. Panic State O.D. (3:35)
  8. Daddy Dig Those Cats (2:28)
  9. When All Is Said and Done (3:45)
  10. Urban Paranoia (4:10)
avatar van Sir Spamalot
Gisteren zat dit album (op vinyl) ook bij een pakketje aankopen, versie Roadrunner RR9837. Logische opvolger van hun debuut een jaar eerder maar met een nieuwe drummer. Waarom logisch? Omdat het nog meer op Van Halen begint te lijken en dat is niet echt een verwijt want dit is degelijke muziek met een misleidende groepsnaam. Ze hebben wel een minder flamboyante zanger.

Opnieuw staat er een "kattennummer" op en nummer zes Saturday Night werd geschreven door het duo John/Taupin. Iemand? Elton John's Saturday Night's Alright for Fighting vaneigens. Wat de hoes voorstelt, is mij een compleet raadsel.

Twee observaties van mijnentwege (ik kan het niet laten). Nummer drie heet Nobody's Fool maar krijgt op het tekstvel de titel Little Darling mee. Nummer vijf is de afkorting voor Street Punks Going Crazy.