Kælan Mikla - Nótt Eftir Nótt (2018)

IJsland
Electronic / Punk
Label: Artoffact

1. Gandreið (4:03)
  2. Nornalagið (4:22)
  3. Hvernig Kemst ég Upp? (5:15)
  4. Skuggadans (2:27)
  5. Draumadís (3:39)
  6. Næturblóm (4:06)
  7. Andvaka (3:52)
  8. Nótt Eftir Nótt (3:55)

met Bang Gang

9. Dáið Er Allt án Drauma (4:37)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Heerlijke plaat, helaas te laat ontdekt anders had deze zeker mijn top 10 2018 gehaald. Mooie Ijslandse taal, gedreven electronica, en sfeervol gebracht.

Jean-Maurice
Ben deze nu aan het luisteren op hun Bandcamp. Klinkt erg goed, maar wat ik ook hier wel weer jammer vind en onnodig is opnieuw zo'n afschuwelijke horrorclip (Draumadís). De muziek staat op zichzelf en heeft zo'n onzin niet nodig om aandacht te trekken denk ik dan. Maar goed, Robert Smith en Brian Molko zijn ook fan dus dat maakt veel goed.

avatar van E-Clect-Eddy
Een welkom-in-de-80s/90s-vampierenkelder-sfeertje

Hvernig Kemst ég Upp? en Draumadís kwamen de afgelopen maanden voorbij in het Alt. Top 152-spel

Draumadís doet muzikaal zowel aan Clan of Xymox / The Cure en Tuxedomoon denken.

Andvaka ook lekker Gotisch... en nog een paar andere nummers zoals het titelnummer.

Fijne eerste kennismaking, al maakt de taalbarrière het wel moeilijker om dit te omarmen.

avatar van Von Helsing

Precies een week geleden live gezien in Köln, mooie ervaring.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)