Anouk - Wen D'r Maar Aan (2018)

Label: Goldilox

1. Wen D'r Maar Aan (3:28)
  2. Ik Mis Je (4:25)
  3. Jij (3:55)
  4. Liefde Kent Geen Haat (3:44)
  5. Kom Terug (3:53)
  6. Red Mij (2:19)
  7. Het Is Klaar (4:14)
  8. Zwart Is de Lucht (3:35)
  9. Lawaai (3:04)
  10. Lente (3:44)
  11. Ver Weg van Jou (3:34)
  12. Dominique * (4:21)
avatar van pmac
Ik wel. Ze is te profesioneel om te weten hoe ze aandacht kan genereren. Soms met een zacht liedje, soms met een irritant grote bek (idols) en nu dit zielige toneelstukje weer. Het lijkt het Jett Rebelsyndroom wel. Mooi dat op fb opeens de EO belangstelling voor haar had. Red mij.
Wat je in ieder geval zeker weet is dat er een tournee of cd gepromoot moet worden. Niks mis mee om reclame maken hoor. Zolang het maar eerlijk is en het product goed. Anouk is een grote Nederlandse artiest maar ik heb met beide zo mijn twijfels.

avatar van Rudi1984
0,5
Het antwoord is dus nee, het valt niet mee. Ook niet een heel klein beetje; wat een wanproduct. En die rijmelarij van de single was dus ook geen toeval, ze trekt het letterlijk van begin tot eind door. Als haar stem dan ook nog eens niet gemaakt is voor deze tak van sport, dan blijft er totaal niets positiefs over. Een 1 dus.

Trieste prestatie voor zo'n artiest.

avatar van Tender
Anouk in het Nederlands vind ik erg prettig; het klinkt voor mij natuurlijker van haar trucje in het Engels. Cd klinkt lekker, maar niet constant van kwaliteit. De teksten zijn redelijk, maar er zitten geen toppers tussen.

Ik vind het wel mooi. Anouk zingt eerder engelachtig dan als een rockchick met attitude. Wat dat betreft had ik juist in het Nederlands daar meer van verwacht. Maar afgezien daarvan goed luisterbaar.

Pak een stoel en ga ff zitten. Om het hoge woord er meteen maar uit te slingeren: dit valt om de dooie dood geheel niet mee.

Was ik redacteur bij een uitgeverij en een schrijver leverde een dergelijk soort proza in als concept/materiaal voor een artikel of een kort verhaal zou ik zeggen: "neem maar mee, berg maar op en kijk er later nog eens na, als je je weer goed voelt" - tekstueel is het een mentale egodump waar ik totaal niets mee kan: haatdragend ("huichelaar" en "rotkop") cum opendeurproza ("morgen is de toekomst, gisteren is geweest").

Nederlandse taal - "sanity"? Het metrum klopt totaal niet: "voorbijjijjij" (Lawaai) "jouououw" (Lente); Anouk slingert zich met moeite door ontbrekende of overtallige lettergrepen. Hinkstapmetrum. Nou en dan die fraaie teksten nog; "Ik heb het met jouw rotkop gehad" (Het is klaar") - Anouk gaat duidelijk voor de Martinus Nijhoffprijs in het Nederlandse chanson.

Zet Wen d'r maar aan - naast Je suis comme je suis (Wende) - d'r is ook een hartverscheurende versie van - ik dacht - Brel en dan weet je waar je aan toe bent. Ik ga ondanks 2* beluisteren geen cijfer geven, want negatieve cijfers kan je niet geven; metrum, tekst is zo beneden NAP dat ik nu snel met iets anders mentaal ga flossen