Ocean Colour Scene - Marchin' Already (1997)

Label: Universal

1. Hundred Mile High City (3:58)
  2. Better Day (3:45)
  3. Travellers Tune (3:41)
  4. Big Star (3:11)
  5. Debris Road (3:09)
  6. Besides Yourself (3:13)
  7. Get Blown Away (4:41)
  8. Tele He's Not Talking (3:01)
  9. Foxy's Folk Faced (2:10)
  10. All Up (2:48)
  11. Spark and City (4:00)
  12. Half a Dream Away (4:21)
  13. It's a Beautiful Thing (6:30)
tondeman
3.19 is echt veel te weinig voor dit prachtwerk!

Lekker album hoor, maar ik draai het eigenlijk nooit meer... En als ik OCS draai, geef ik meestal de voorkeur aan Mosely Shoals.

tondeman
Daar betrap ik mezelf ook op, maar heb hem nu opstaan en het is puur genieten. Geen enkel minder nummer. En de verhoudingen tussen de nummers vind ik op deze cd ook wat beter. Allemaal rond de 3 minuten, en allemaal bij elkaar passend.

All Up is te cool voor woorden

avatar van Edjo
Heel leuk album. Op het moment dat het uitkwam, was het een van mijn favorieten van dat moment. Nu wat in de vergetelheid geraakt, maar elke keer als ik hem weer hoor, maakt een bepaalde vrolijkheid zich van mij meester. Goede nummers, die inderdaad niet te lang duren, met veel afwisseling.

grijsgedraait toen hij uitkwman.
travellers tune en debris road.
debris road doet zelfs aan de beegees denken. (toen ze nog goed waren)

avatar van Mctijn
Get Blown Away vind ik het uitschieter op dit album. Heerlijk nummer.
Naar mijn mening ook het beste album van de heren. Moseley Shoals vind ik wat gezapiger.

avatar van timhardt
veel beter wordt Britpop niet, echt onderschat pareltje. Andere platen van hen vind ik minder, maar dit is gewoon een meesterwerkje!