Architects - Holy Hell (2018)

Label: Epitaph

1. Death Is Not Defeat (3:45)
  2. Hereafter (4:15)
  3. Mortal After All (3:39)
  4. Holy Hell (4:13)
  5. Damnation (4:08)
  6. Royal Beggars (4:01)
  7. Modern Misery (4:13)
  8. Dying to Heal (3:50)
  9. The Seventh Circle (1:48)
  10. Doomsday (4:08)
  11. A Wasted Hymn (4:34)
Architects - Doomsday

Architects - Hereafter

Twee van de nummers zijn nu te beluisteren.

Royal beggars is ook te beluisteren. Heerlijk nummer maar wellicht te rustig voor die hard fans?

avatar van james_cameron
Meer toegankelijk en melodieuzer dan eerder werk, al beuken de tracks hier en daar nog steeds flink door. De scherpe randjes zijn er echter wel af, met veel ruimte voor ingetogen passages, opgeleukt door allerlei electronica. De technische metalcore van deze engelse band steekt gelukkig nog steeds kunstig in elkaar en zanger Sam Carter keert zich op overtuigende wijze binnenstebuiten.

avatar van ElroHirtje
Doomsday is in aanvang nog geschreven door Tom. Na zijn overlijden heeft z'n broer het gefinaliseerd. Tekstueel en muzikaal nogal invoelbaar. Tragisch.