Legion of the Damned - Slaves of the Shadow Realm (2019)

Label: Napalm

1. The Widow's Breed (4:58)
  2. Nocturnal Commando (3:41)
  3. Charnel Confession (4:08)
  4. Slaves of the Southern Cross (4:32)
  5. Warhounds of Hades (4:28)
  6. Black Banners in Flames (3:26)
  7. Shadow Realm of the Demonic Mind (4:01)
  8. Palace of Sin (3:04)
  9. Priest Hunt (4:46)
  10. Azazel's Crown (4:04)
  11. Dark Coronation / Outro (5:50)
avatar van AOVV
Maar liefst vijf jaar na voorganger Ravenous Plague komt de Nederlandse metalband Legion of the Damned met een nieuwe plaat aanzetten. De titel is Slaves of the Shadow Realm, en de hoes ziet er weer lekker luguber uit, moet ik zeggen. Ze hebben er ditmaal hun tijd voor genomen (want meer dan drie jaar heeft er nooit tussen twee releases gezeten, denk ik), en dat betaalt zich ook deels uit, want deze is een stuk gevarieerder dan de voorganger, naar mijn mening.

Het begint meteen met stevig beukwerk in de vorm van de opener, en de tweede song gaat - nog iets steviger - door op dat elan. En ach, natuurlijk is het veelal gebeuk (dat zijn we immers gewoon van de band), maar ik wil u vreemde eend in de bijt Shadow Realm of the Demonic Mind zeker niet onthouden; die song begint met een piano-intro die meteen de sfeer zet.

Niet veel op aan te merken dus, maar vernieuwend is het zeer zeker niet. En dat hoeft ook niet.

3,5 sterren