God Is an Astronaut - Far from Refuge (2007)

Ierland
Label: Revive

1. Radau (5:52)
  2. Far from Refuge (6:54)
  3. Sunrise in Aries (4:24)
  4. Grace Descending (5:32)
  5. New Years End (4:19)
  6. Darkfall (3:43)
  7. Tempus Horizon (5:09)
  8. Lateral Noise (1:53)
  9. Beyond the Dying Light (5:40)
  10. Sunny Banks of Sweet Deliverance *
  11. Empyrean Glow *
avatar van snarf349
degelijke post-rock, vind ik nooit erg om naar te luisteren.
voor mij 4*

TSP7
Inderdaad, degelijke post-rock, maar weet -vind ik- niet boven het maaiveld uit te komen. Plaatselijk erg mooi, maar bovenal gewoon gemiddeld. Een 3,5* dus.

steinenj
Mmm vind het juist wel zijn eigen kwaliteit hebben. Waar EitS nog zichzelf nog wel eens in 'herrie' wil verliezen, waardeer ik bij GiaA de wat meer ingetogen en melodieuze stukken met, voor post-rock verplichte, erg sterke drums. Hangt ook een beetje tegen progressive aan. Erg sterke plaat in elk geval, met de live-versie van Radau toch wel als toppertje.
Eind deze maand overigens te zien in de W2 in Den Bosch (yummie).

avatar van sean leonard
Dit album is één grote, geweldige solo. Briljant gewoon.

avatar van Space_Lord
Heb ze gisteren live gezien: fantaaastische show! Van deze cd vind ik voorlopig sunrise in aries en beyond the dying light het beste.

avatar van lykathea
Alleen New Years End al brengt dit album boven de gemiddelde post-rock plaat uit.

avatar van yoshimitsu
het valt me op dat veel mensen hier zeggen dat god is an astronaut niet zo goed is als de meeste post-rock bands. daar ben ik het heel erg mee oneens,
ze hebben iets kenmerkends of misschien ligt dat aan mij..

BrotherJohn
Er is inderdaad geen band die zo klinkt als God Is an Astronaut. Dit album is iets minder dan zijn voorganger All is Violent, All is Bright die nog altijd de beste is van God Is an Astronaut. Aan de productie en instrumentbeheersing ligt het niet, die zijn dik in orde. Het 'song'-materiaal is gewoon iets minder. Afsluiter Beyond the Dying Light is echter de grote uitzondering, tilt het album naar 4,0*, ook 14 jaar na dato nog altijd een zeer fijne track