Glen Campbell - Gentle on My Mind (1967)

Country / Pop
Label: Capitol

1. Gentle on My Mind (2:58)
  2. Catch the Wind (2:18)
  3. It's Over (2:04)
  4. Bowling Green (2:20)
  5. Just Another Man (2:12)
  6. You're My World (2:35)
  7. World I Used to Know! (2:26)
  8. Without Her (2:15)
  9. Mary in the Morning (3:03)
  10. Love Me as Though There Were No Tomorrow (2:41)
  11. Crying (2:51)
avatar van nlkink
Gentle On My Mind is hier de bekendste track, maar het door Terry Slater gecomponeerde Bowling Green is ook zeer fraai, maar bekender in de versie van The Everly Brothers.
Andere bekende nummers op dit album zijn Mary In The Morning en Crying. Wel aan de krappe kant met een kleine 28 minuten speeltijd.

avatar van spinout
Elvis zei in de jaren 70 tijdens een concert "My name is Glen Campbell". Van dit album haalde hij 3 nummers, nl. It's Over, Mary in the Morning & Gentle On My Mind. Op dit album speelt trouwens ook de latere Elvis gitarist James Burton.

avatar van heartofsoul
Tjonge, wat een fijn album is dit. Het klinkt hier en daar een klein beetje overgeproduceerd ( World I Used to Know! van Rod McKuen had ik bijvoorbeeld liever wat kaler gehoord) , maar die heerlijke stem, nu helaas definitief verstomd, en de vele prachtige liedjes hebben mijn hart gestolen. Verrassend vond ik de cover van Donovan's Catch the Wind, en ook Crying (bekend van Roy Orbison) heb ik aangevinkt.
Mijn derde favoriet van dit erg mooie album is Mary in the Morning. Zeer aanbevolen, dit warm klinkende album. Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt...