Masta Ace & Marco Polo - A Breukelen Story (2018)

Verenigde Staten / Canada
Label: Fat Beats

1. Kings (3:08)
  2. Dad's Talk [Skit] (0:46)
  3. Breukelen "Brooklyn" (4:05)

met Smif-n-Wessun

4. Get Shot (3:36)
  5. Still Love Her (4:35)

met Pearl Gates

6. Man Law (4:22)

met Styles P

7. You & I (3:10)
  8. Gotta Go [Skit] (0:38)
  9. Sunken Place (3:56)

met Pav Bundy

10. Corporal Punishment (3:23)

met Elzhi

11. Landlord of the Flies [Skit] (0:41)
  12. Count Em Up (3:49)

met Lil' Fame

13. American Me (3:14)
  14. The Cutting Room [Skit] (0:45)
  15. God Bodies (3:06)

met Trini Boy

16. Wanna Be (4:17)

met Marlon Craft

17. Three (2:47)

met eMC

18. The Fight Song (3:47)

met Pharoahe Monch

19. Mom's Talk [Skit] (0:49)
avatar van JayM
Zonder enige twijfel mijn favoriete album van het jaar. En wat was het me toch een mooi jaar voor hip hop. A Breukelen Story heeft zijn plekje in ieder geval dik verdiend en staat fier op de plank naast Disposable Arts en A Long Hot Summer.

avatar van Willemsb
Ik blijf 'm maar draaien. Lekkere cd zeg. Onlangs ook sympathie voor Ace gekregen. Trad twee weken geleden in een lege evenementenhal in Gorinchem voor dertig mensen op, maar deed dat fantastisch. Genoten.

avatar van thgryda
Damn deze compleet gemist. Deze week checken!

avatar van -marco-
thgryda schreef:
Damn deze compleet gemist. Deze week checken!

Zeker iets gemist

avatar van thgryda
Hoho dit is top, jongens!

Willemsb schreef:

Wat??? Echt? Hoe kan zoiets?

avatar van Osiris Apis
Het was in Gorinchem...

avatar van Willemsb
thgryda schreef:

Wat??? Echt? Hoe kan zoiets?

Een hiphop-lifestyle evenement genaamd Street Krush. Er was helemaal niets te doen. Na Ace zouden Extince en Y'skid nog optreden, maar dat werd afgeblazen. Gezellig terugritje naar Eindhoven met Y'skid gehad en na Ace' optreden een korte meet 'n greet met de man. Uiteraard zijn nieuwste plaat + krabbel op de kop getikt. En een fotootje. Bijna 30, maar hey, dan nog kan ik het toch niet laten hoor.

avatar van thgryda
Ik weet niet wat Gorrinchem is maar ik vind Ace gewoon een relatief grote naam. Niche natuurlijk masr toch... Mooi wel om een babbeltje met hem te kunnen slaan.

avatar van jurado
Ik ben geen hardcore hiphop fanaat maar dit is, wat mij betreft, hét album van 2018.
Dit gaat een memorabel album worden.
Hiphop zo als ik het het liefst hoor, fan-tas-tische plaat.

avatar van Elohim
Wat een héérlijke plaat die ik compleet gemist heb vorig jaar; blijkt maar weer dat ik minder up-to-date blijf tegenwoordig dan een tijdje geleden.

Marco en Ace zetten samen een erg fijne sfeer neer, waar Ace meerdere malen rapt over Brooklyn, de veranderingen in hiphop en oud zijn in een bijna per definitie jong genre (de track met Marlon Craft die eigenlijk hierover gaat is érg sterk), waar we in de skits tussendoor een dramatisering van Marco's verhuizing en begin in New York verkennen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat mijn favorieten zijn, maar Wanna Be en Fight Song blijven wel hangen, maar ook Breukelen.

avatar van Bruno_6
Waarom ontdek ik dit album nu pas?

avatar van GarnalenPeller
Ik draai hem de afgelopen week ook pas voor het eerst, was in eerste instantie huiverig omdat ik Marco Polo niet bijzonder interessant vind. Maar wat is Masta Ace fantastisch hierop. Alleen die skits zijn ondragelijk.

avatar van Ernie
"Wanna take some pasta with u"