Tröckener Kecks - >tk (2000)

Label: [PIAS]

1. Op de Vlucht (4:12)
  2. Niemand Thuis (3:56)
  3. Meer Niet! (3:36)
  4. Hakken in het Zand (3:54)
  5. Ik Denk Nooit Meer aan Jou (4:53)
  6. Winnaars, Verliezers (3:59)
  7. Deze Ochtend (3:52)
  8. Veel Te Veel Water (4:57)
  9. Geen Kaart, Geen Plan, Geen Gids (4:10)
  10. Zou Je Niettegenstaande de Recente Gebeurtenissen Toch Nog een Verblijf op Amoureus Gebied in Overweging Willen Nemen Alsjeblieft (4:12)
  11. Zon Sprong Aan (3:08)
  12. Altijd voor het Eerst (4:44)
  13. Ik Denk Nooit Meer aan Jou [Live] * (5:10)
  14. Niemand Thuis [Live] * (5:10)
  15. Altijd voor het Eerst [Live] * (4:56)
  16. Geen Kaart, Geen Plan, Geen Gids [Live] * (4:06)
  17. Winnaars, Verliezers [Live] * (4:13)
  18. Nu of Nooit [Live] * (4:55)
  19. Niemand Thuis [Patriot Hills-Remix] * (4:22)
avatar van titan
titan (crew)
Prachtige plaat en hoogtepunt in de geschiedenis van de Nederlandstalige rock. Kent iemand trouwens een liedje met een langere titel dan nummer 10 van dit album? 4.5*

avatar van Martin Visser
nee

avatar van Aurum
Misschien komt Stunt Rock's: "All I Want Is a Girl to Hug Me and Tell Me It's Going to Be Okay, So Basically, Someone to Lie to Me with a Straight Face" in de buurt

Allmusic
Dan toch zeker:

The Sad But True Story Of Ray Mingus, The Lumberjack Of Bulk Rock City, And His Never Slacking Stribe In Exploiting The So Far Undiscovered Areas Of The Intention To Bodily Intercourse From The Opposite Species Of His Kind, During Intake Of All The Mental Condition That Could Be Derived From Fermentation.

...van Rednex' Sex & Violins.

avatar van dudehere
Niemand Thuis wat een geweldig nummer.

Kom 'm net weer eens tegen, doet me goed.

Schitterende CD ... Zwaar ondergewaardeerd...
Niemand thuis: Alsof je in de spiegel kijkt

avatar van Cygnus
Na jaren deze cd niet meer gehoord te hebben toch vanochtend maar weer eens geluisterd. Prachtig. Ik was eigenlijk verbaasd dat ik deze maar 3 sterren had gegeven, dus dat zetten we nu maar recht: 4*

Prachtige nummer als Ik denk nooit meer aan jou, Winaars verliezers, Geen kaart geen plan geen gids en Altijd voor het eerst. Ik heb de versie met bonus-cd, met een aantal zeer fraaie live-tracks...

Wat mij betreft de allermooiste Nederlandstalige CD allertijden. Schitterende muziek, prachtige teksten. Simpel, maar met zoveel diepgang. Winnaars, Verliezers springt er voor mij uit als één van de mooiste pianoliedjes ooit. Niemand thuis, Op de Vlucht en Deze Ochtend zijn tevens te mooi voor woorden. Gaat deze CD luisteren!!! Eenzaamheid en nostalgie zijn zelden mooier bezongen. Zonder twijfel 5*. Jammer dat ze uitelkaar zijn, maar het had waarschijnlijk alleen maar minder kunnen worden hierna.

avatar van pjh1967
Alleen maar klassiekers op deze cd (Niemand Thuis, Winnaars Verliezers....... allemaal dus!) Live waren ze niet te overtreffen, mis ze wel een beetje 4,5*

avatar van Xel
Xel
ik mis ze wel een beetje boel.......

avatar van Twinpeaks
Met een hele dikke voorsprong het beste nederlandstalige rock album.De wederopstanding van de kecks en wat voor 1.Alles klopt aan deze plaat,zowel tekstueel als muzikaal.Ieder nummr schetst wel een situatie die we allemaal hebben meegemaakt en wordt beeldend doch eenvoudig beschreven en juist die echtheid kruipt onder je huid.Bij een nummer als Op de Vlucht zie je dezelfde persoon als uit Niemand Thuis door dezelfde straten dwalen.Het op het eerste gehoor ogenschijnlijk simpele Ik Denk Nooit Meer aan Jou bevat een heerlijk onderhuids verdriet.Totale ontkenning van een verloren liefde verpakt in een wanhopige liefdeskreet.Over het geheel een ijzersterk album,wat aangaf dat er best nog wel rek in de kecks zat.Maar het is zoals het is :Meer Niet! en dat is jammer.

avatar van jovad
Plaat die mij het meest doet terugdenken aan mijn eerste (en voorlopig enigste) verloren grote liefde.

Ik heb in de tijd deze plaat aan een vriend moeten geven omdat ik verslaafd geraakte aan "Ik denk nooit meer aan jou", en daardoor ergens in een vicieuse emotionele cirkel geraakt.

Nu kan ik het wel weer horen, maar de herinneringen blijven...

Wat mij betreft: scharnierplaat in mijn jonge leven

avatar van ThaProphet15
Echt het mooiste album van nederlandse bodem. Heb de laatste tour meegemaakt....wat een sensatie.
Ik weet het...op het hoogtepunt moet je stopppen....maar stiekem hoop ik dat ze ooit.....misschien....1 keertje......alsjeblieft???
Het zal wel niet. Rick is god in belgie en phil doet het leuk met moke

avatar van Meneer Joost
Alles klopt op deze plaat: van de productie en sound (Phil Tilli!) tot de fantastische composities en dito teksten.

avatar van Snakeskin
mooie afscheidsplaat van TK

avatar van hoi123
titan schreef:

Denk het wel:

Sufjan Stevens: "The Black Hawk War, or, How to Demolish an Entire Civilization and Still Feel Good About Yourself in the Morning, or, We Apologize for the Inconvenience but You're Going to Have to Leave Now, or, 'I Have Fought the Big Knives and Will Continue to Fight Them Until They Are Off Our Lands!'"

avatar van Maestro B
Wauw, heb ik volgens kenners al jaren de beste Nederlandstalige rockplaat in mijn collectie. En gelijk hebben ze, is een 4,5 ook goed. 't Is hier een Vlaming hé ... en Gigant van Noordkaap is volgens mij de allerbeste. Snorry!

Lieve TK,

Ik denk nooit meer aan jou. Op de vlucht?

Etta

avatar van nlkink
Inderdaad een heel mooi album. Gekocht nadat ik de Kecks in Assen heb zien optreden. Daarna ook nog Dichterbij Dan Ooit uit de ramsjbak gered. Vond het erg jammer dat ze er vlak erna mee ophielden. Unieke groep.

avatar van brandos
Geniale teksten, terwijl de muziek gevarieerder en beter uitgearrangeerd klinkt dan hiervoor. TK klinkt volwassen als een gerijpte Nick Cave en street credible als de debuten van The undertones en Echo and the Bunnymen en dat dan in je moerstaal; onontkoombaar deze plaat!

brandos schreef:

Ik zou haast zeggen dat je op alle punten gelijk hebt, al heb ik deze ochtend hakken in het zand.

EttaJamesBrownzegt:
Waar kunnen we dat aan merken? Oftewel ervaar je dit album op bepaalde aspecten anders?

avatar van EttaJamesBrown
Die bijzin was bedoeld als een ( halfgeslaagde) poging om terloops twee titeltracks te vervlechten in mijn reactie.

Een kortere reactie was geweest: je hebt gelijk!

(EttaJamesBrown) Ah ja natuurlijk
...de greep op wat geweest is raakt verslapt...
ik zal hem weer 'ns opzetten

Elbsegler
Weergaloos album.

Ik denk er nooit meer aan.

Elbsegler
Deze ochtend.... tranen. Deze ochtend is meer dan gewoon een ochtend. Het is deze ochtend. Sorry, hoe heb ik zo blind kunnen zijn.

avatar van TheLegacy
Erg jammer dat er zo weinig platen van TK op Spotify staan..

avatar van Parlotones
titan schreef:

Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phone Booth With Money In My Hand - YouTube Ik dacht jaren lang dat deze al heel lang was, maar wel een geweldige song.

avatar van Michiel Cohen
Heb het album ooit gehad. Kan het echter niet meer terugvinden. Weet nog dat ik het indertijd behoorlijk goed vond voor een Nederlandse band.

avatar van Metal-D78
"..... voor een Nederlandse band." Dodelijk...

avatar van Michiel Cohen
Metal-D78 schreef:
"..... voor een Nederlandse band." Dodelijk...

Klopt. Maar dat was nog in de tijd dat ik gehersenspoeld werd door de mainstreammedia. Wat ik op de tv zag en op de radio hoorde aan Nederlandse product was niet al te best. Dit album was voor mij indertijd een uitzondering. Inmiddels ben ik ouder en wijzer geworden en bestaat er gelukkig zoiets als een alternatieve media. En ja een goed product van Nederlandse bodem bestaat dus.