Tröckener Kecks - >tk (2000)

Label: [PIAS]

1. Op de Vlucht (4:12)
  2. Niemand Thuis (3:56)
  3. Meer Niet! (3:36)
  4. Hakken in het Zand (3:54)
  5. Ik Denk Nooit Meer aan Jou (4:53)
  6. Winnaars, Verliezers (3:59)
  7. Deze Ochtend (3:52)
  8. Veel Te Veel Water (4:57)
  9. Geen Kaart, Geen Plan, Geen Gids (4:10)
  10. Zou Je Niettegenstaande de Recente Gebeurtenissen Toch Nog een Verblijf op Amoureus Gebied in Overweging Willen Nemen Alsjeblieft (4:12)
  11. Zon Sprong Aan (3:08)
  12. Altijd voor het Eerst (4:44)
  13. Ik Denk Nooit Meer aan Jou [Live] * (5:10)
  14. Niemand Thuis [Live] * (5:10)
  15. Altijd voor het Eerst [Live] * (4:56)
  16. Geen Kaart, Geen Plan, Geen Gids [Live] * (4:06)
  17. Winnaars, Verliezers [Live] * (4:13)
  18. Nu of Nooit [Live] * (4:55)
  19. Niemand Thuis [Patriot Hills-Remix] * (4:22)
avatar van Michiel Cohen
Metal-D78 schreef:
"..... voor een Nederlandse band." Dodelijk...

Klopt. Maar dat was nog in de tijd dat ik gehersenspoeld werd door de mainstreammedia. Wat ik op de tv zag en op de radio hoorde aan Nederlandse product was niet al te best. Dit album was voor mij indertijd een uitzondering. Inmiddels ben ik ouder en wijzer geworden en bestaat er gelukkig zoiets als een alternatieve media. En ja een goed product van Nederlandse bodem bestaat dus.

Parlotones
titan schreef:
Prachtige plaat en hoogtepunt in de geschiedenis van de Nederlandstalige rock. Kent iemand trouwens een liedje met een langere titel dan nummer 10 van dit album? 4.5*

Komt aardig in de buurt.
YouTube

kleine man
Heb de Kecks eind jaren '80, begin jaren '90 een stuk of 10 keer live gezien. Na het album Met Hart en Ziel verflauwde mijn aandacht, en hun muziek ook overigens.
Een kleine tien jaar later, ik draaide nauwelijks nog Kecks, werd me dit album geadviseerd, voor wie van de wat 'echtere' (sorry, kan geen beter woord bedenken nu) houdt.
Mijn mond viel open toen ik dit hoorde. De Kecks waren terug !! En vrij snel daarna verdwenen ze weer. Voorgoed.
Misschien beter, want ik denk niet dat dit meesterwerk door hen overtroffen had kunnen worden.
Nu, alweer twintig jaar later, draait het nog regelmatig op mijn computer, hoewel draaien niet echt het juiste woord is.
Een toppunt in de Nederlandstalige popmuziek.

avatar van spoiler
In december komt deze laatste Kecks plaat uit op Vinyl. Zeer terecht

avatar van Ludo
Echt geweldig stoer dat je laatste plaat als band de beste kan zijn. Altijd vooruitgegaan en dan stoppen op het hoogtepunt.

avatar van OzzyLoud
Een van mijn voormalige vrienden ( Rust In Vrede Johan!) introduceerde TK aan mij eind jaren 80. Ik als "echte" hardrocker zag er niet veel in, maar besloot toch mee te gaan naar een concert. Nou ik was gelijk verkocht! Verslond al hun platen vanaf het album Betaalde Liefde en heb ze vele malen live gezien. In kleine achteraf zaaltjes ruikend naar rook, zweet en bier naar Pinkpop 1991 en Tivoli Utrecht. Ik denk dat dat wel mn beste concerten waren; Theo die het snot voor de ogen baste, Leo die een spectaculaire blinde drumsolo weggaf, Rob die vol overgave zijn gitaar bespeelde en Rick met zijn karakteristieke beweginkjes het publiek bespeelde. In 1 woord geweldig! Als ik tegenwoordig de kecks live plaat opzet krijg ik spontaan kippevel. Ik was erbij in Paradiso december 2001, bij hun afscheidstournee en dat was me wat.....
Deze laatste plaat is dan ook onbedoeld een mooie zwanenzang en zeker het laatste nummer Altijd Voor Het Eerst is de perfecte afsluiter. Ik waag wel te betwijfelen dat dit hun beste werk is. Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtig album. Mooie mix van rock en luisterliedjes, wel een tikje zwaarmoedig.
Het vorige album Dichterbij Dan Ooit spreekt mij meer aan. Het is luchtiger en veelzijdiger met meer puntige tracks. Maar als ik eerlijk ben is het album uit 1987 Een Op Een Miljoen mijn beste. Productioneel erbarmelijk maar oh zo Kecks als Trockener Kecks kan zijn.
Ik denk dat ik nog niet naar huis kom,
Nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee, niet naar huis kom! (Tango aan Zee)