Robert Rodriguez - Grindhouse: Planet Terror (2007)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Grindhouse Main Title (3:30)
  2. Carl Thiel and Robert Rodriguez - Doc Block (2:03)
  3. The Sickos (1:39)

met Graeme Revell

4. Rose McGowan - You Belong to Me (2:15)
  5. Go Go Not Cry Cry (1:39)

met Rick del Castillo

6. Robert Rodriguez - Hospital Epidemic (1:16)

met Graeme Revell

7. Rose McGowan - Useless Talant #32 (3:11)
  8. Carl Thiel and Robert Rodriguez - His Prescription... Pain (0:55)
  9. Cherry Darling (1:11)
  10. The Grindhouse Blues (3:01)
  11. El Wray (1:18)
  12. Police Station Assault (1:33)
  13. Carl Thiel and Robert Rodriguez - Dakota (2:27)
  14. Zero to Fifty in Four (1:35)
  15. Fory Road (2:03)
  16. Helicopter Sicko Chopper (1:22)

met Graeme Revell

17. The Ring in the Jacket (2:14)

met George Oldziey

18. Killer Legs (2:14)

met Rick del Castillo

19. Melting Member (1:15)

met Graeme Revell

20. Nouvelle Vague - Too Drunk to **** (2:12)
  21. Chingon - Cherry's Dance of Death (3:26)
  22. Rose McGowan - Two Against the World (2:08)
neo
Rodriguez twijfelde nog of hij John Carpenter wat muziek wilde laten doen. HIj zag zijn film van vooral als eentje te plaatsen tussen de tijdsgeest van Escape from New York en The Thing in. Echter terwijl hij zelf ook al bezig was met componeren, besloot hij het toch maar zelf te doen vanwege het plezier wat hij erin had. Alsnog scoorde hij gedeeltes samen met onder andere Graeme Revell en Carl Thiel. Hij viel in ieder geval niet voor de verleiding van het hergebruiken van bestaande filmmuziek zoals Tarantino wederom deed met Grindhouse film Death Proof link.

neo
Schandalig dat ze ook de muziek hebben opgesplitst!

Dr.Greenthump
Dit staat toch los van A-Film? Blijft idd schandalig.

neo
Tuurlijk. Maar ze hadden er ook met gemak 1 uitgaven van kunnen maken, Nu zijn ze beiden part uitgebracht door een andere label, terwijl het zelfs bijna op 1 cd van 80 minuten zou passen , of als dubbel cd.

avatar van stuntman_jasper
Heb m net binnen! Puur briljant

Synths, gitaren, saxofoon op een geweldige manier gecombineerd!

Geweldige score dit. Goede imitatie van Carpenters werk. Het Grindhouse-theme dat ook al in de trailer te horen was is perfect verwerkt in dit nieuwe hoogtepunt van Rodriguez' score-loopbaan. 4.5*

nanneb
stuntman_jasper schreef:
Heb m net binnen! Puur briljant

Synths, gitaren, saxofoon op een geweldige manier gecombineerd!

absoluut mee eens! lekker dreigende sfeer ook!

thejazzscène
Heb de film gezien en was echt uiterst vol over de score ervan. Nu er enkel nog aan geraken. Briljante stukken muziek komen erin voor.

avatar van stuntman_jasper
thejazzscène schreef:

Jazeker. Ik vind het een hele kunst dat iemand zijn muziek expres ouder laat klinken (met de jaren 80 synths erin), en dat het daardoor juist beter klinkt. Ik vind de variatie aan stijlen nog beter.

Ik geloof niet dat ik ooit zo lang naar een film heb uitgekeken als naar Grindhouse. En vooral ook naar de muziek van Planet Terror. Vanaf de eerste trailer uit 2006 zat de main theme erin. Toen wist ik al dat ik de score wilde hebben. Toen hij uitkwam op 1 April (maanden voordat de film in nederlandse bioscopen zou verschijnen) ben ik gelijk naar Amsterdam gegaan en heb 'm in de Fame gekocht. En hij stelde gelukkig niet teleur!!!

avatar van judgepaddy
Eerst de film gekeken, de volgende dag soundtrack geluisterd.
Mijn puntenwaardering zegt denk ik voldoende zou ik zo zeggen.
Tevens is al het belangrijke hierboven al vermeld.