Crack Cloud - Crack Cloud (2018)

Canada
Rock / Punk
Label: Tin Angel

1. More of What (2:52)
  2. Drab Measure (4:40)
  3. Time Unsubsidized (2:19)
  4. Cap//Cloak (5:25)
  5. Bastard Basket (2:26)
  6. Lack of Lack (0:20)
  7. Graph of Desire (1:31)
  8. Empty Cell (2:54)
  9. Image Craft (3:34)
  10. Philosopher's Calling (3:42)
  11. Swish Swash (4:56)
avatar van Ataloona
Toffe no wave in de stijl van de late 70's en vroege 80's New York Underground scene (denk aan No New York, Raybeats, Lydia Lunch, Bush Tetras). Ik hoor ergens ook wel wat glimpen van de MX-80, Gang of Four en Pylon. Voelt dus een beetje als een muziekencyclopedie van die periode en muziekstijlen.

Ze komen volgende maand naar Utrecht voor een optreden tijdens het Le Guess Who? festival. Liefhebbers van bovengenoemde bands (- en verwanten) kunnen met een gerust hart een kijkje gaan nemen.

avatar van Barend G
Zeer sterk idd! Ik hoor er ook wel The Pop Group in.

avatar van E-Clect-Eddy
Swish Swash doet wat denken aan het werk van XTC in hun beginperiode.

avatar van Barend G
E-Clect-Eddy schreef:
Swish Swash doet wat denken aan het werk van XTC in hun beginperiode.

Twee leden spelen trouwens in N0V3L, ook al zo'n fijn bandje. Maar hun plaat N0V3L - Novel (2019) had je al gespot, zag ik

avatar van E-Clect-Eddy
Swish Swash is het beste nummer op dit album.

Hoe ze dat tergend langzaam opbouwen...en dan plots afkappen, geweldig!