Deathprod - Deathprod (2004)

Noorwegen
Electronic / Avant-Garde
Label: Rune

1. Reference Frequencies # 3 (3:25)
  2. 6:15 (8:04)
  3. Recording the Jürg Mager Trio: La Luna (4:18)
  4. Recording the Jürg Mager Trio: A Shortcut to the Stars (5:49)
  5. Reference Frequencies # 7 (10:33)
  6. Reference Frequencies # 8 (6:39)
  7. Reference Frequencies # 5 (1:30)
  8. Dora 3 (5:01)
  9. Treetop Drive 1 (14:51)
  10. Treetop Drive 2 (9:35)
  11. Treetop Drive 3 (9:32)
  12. Towboat (18:12)
  13. Burntwood (2:20)
  14. Stony Beach (2:19)
  15. Hotentott Gulch (1:51)
  16. Boatharbour Bay (2:09)
  17. The Contraceptive Briefcase II (30:39)
  18. Tron (11:07)
  19. Dead People's Things (18:35)
  20. Orgone Donor (8:05)
  21. Cloudchamber (11:02)
avatar van Fianosther
Bij Deathprod - Reference Frequencies (2004) (wat is verwijderd omdat het nooit los is uitgebracht):

6:15 en Dora 3 springen er tot nu toe echt uit.

Voor de rest nog geen mening. 3,5* so far...

avatar van The Scientist
Box er ook maar eens in zijn geheel opgezet, post toch wat makkelijker. Een opsomming van zijn eerste 3 uitgebrachte platen (Morals and Dogma, Treetop Drive en Imaginary Songs from Tristan da Cunha) samen met onuitgebracht materiaal, hier Reference Frequencies genoemd.

De beste nummers van Deathprod staan voor mij op het album Treetop Drive, geloopte stukken, voor mij springt Treetop Drive 1 erbovenuit, die aan Basinski doen denken voor hij de disintegration eroverheen gooit. Wat Deathprod doet is hier langzaam stukjes aan toevoegen en bewerken, waardoor een hele berg enge geluiden ontstaat, wanneer ik dit op vol volume draai wordt het best intens. Het nadeel van Treetop Drive is voor mij echter dat het meer uit losse nummers bestaat in plaats van een geheel.

Waar dat beter gebeurt is op Morals and Dogma, de laatste 4 tracks van deze box. Deze zijn zo rustig, maar tegelijkertijd ook enorm spannend, vooral Dead People's Things is geweldig.

Imaginary Songs from Tristan Da Cunha en Reference Frequencies zijn allebei ook zeker niet verkeerd, maar vallen voor mij een beetje in het niet bij de bovengenoemde (zijn los echter nog steeds 4* waard).

Wat er aan het eind van The Contraceptive Briefcase gebeurt vind ik altijd leuk. Hij loopt het applaus dat hij live opneemt en gaat hiermee nog een paar minuutjes door.

Al bij al een zeer boeiende box, als ik verzamelalbums in mijn top10 had toegelaten had deze er gestaan, nu is er slechts plaats voor Morals and Dogma.

avatar van Nakur
Tsja. Niet alles is fantastisch (Reference Frequencies kent nogal wat zwakke momenten, die gaf ik 3*) alswel Imaginary Songs (3,5) maar Morals& Dogma (5*) en Treetop Dive (4,5*) maken dit een geweldige set die ook nog eens mooi is voor het oog. Deze box is echter zo bijzonder dat de som der delen niet toereikend is maar een halfje hoger: 4,5*

avatar van Fianosther
"Love is very, very big. So much so I don't think I need to think so much about it." of "We see change but don't see it at all. It's strange that change is strange at all." - Door matt burt uit 6:15. Prachtig!

avatar van Nakur
Dat zou een hele mooie aankoop zijn

Amicus schreef:
Ik ben nog niet zo bekend met Deatprod, zou deze box een goede starter zijn ?

Dit is gelijk ongeveer alles van hem

en dna nog de 6 track LP en je bent binnen

Amicus schreef:
Ik ben nog niet zo bekend met Deatprod, zou deze box een goede starter zijn ?

Morals and Dogma is een goede starter, die zit in deze box maar is ook los te verkrijgen. Heb je overigens ook meteen z' n beste album.

avatar van Amicus
Bedankt voor de tip, ik heb de box ondertussen besteld

En wacht nog steeds

avatar van The Scientist
Ik heb er maar even ruimte voor gemaakt in mijn top10.. jammer dat je er zo lang op moet wachten want je mist echt iets

avatar van Amicus
.....Het wachten is over, hij is binnen

Bij mij ging het destijds ongeveer zo toen ik de brievenbus open deed...

avatar van Amicus
Haha, dan heb je het ook wel over een Eye-Opener, Stanley heerst

Ik hoop dat dit voor mij zo'n zelfde ondefineerbaar gevoel teweegbrengt

avatar van Sander B.
bubbachups schreef:

Bij mij ging het destijds ongeveer zo toen ik de brievenbus open deed...

Haha