Holygram - Modern Cults (2018)

Duitsland
Label: Oblivion

1. Into the Void (1:06)
  2. Modern Cults (4:20)
  3. A Faction (4:35)
  4. Signals (5:15)
  5. Dead Channel Skies (3:40)
  6. Hideaway (5:49)
  7. Still There (4:27)
  8. Odd Neighbourhood (4:04)
  9. She's Like the Sun (6:10)
  10. Distant Light (5:14)
  11. 1997 (5:25)
avatar van BlauweVla
Dit is me een fijne plaat! Intense synthesizers, hypnotiserende gitaren, monotone zang en veel galm. Deze plaat werkt als beste in z'n geheel, het heeft een bepaalde opbouw. Desalniettemin is "Signals" het perfecte nummer voor de promotie video. Ik heb de dubbel CD besteld, waar 11 remixen bij opstaan!

avatar van Premonition
Interessante groep die veel verschillende stijlen mixt, maar er nog niet helemaal een een eigen draai aan kan geven. U wilt shoegaze, postpunk, synthwave, industrial, krautrock? Wij draaien, geen probleem.
Ben nu al erg benieuwd naar hun tweede, heb zo'n vermoeden dat het niet de bekende "moeilijke tweede plaat" gaat worden.

Premonition schreef:

Ik luister nu naar hun bandcamp; HOLYGRAM - holygram.bandcamp.com

Klinkt zeker niet slecht. Toch zit er wat veel galm op de stem waardoor die wat wegzakt in de muziek. Maar mijn eerste indruk is goed. Neigt ook wel een beetje naar dreampop vind ik.

avatar van BlauweVla
Ik ben eigenlijk wel blij dat er eindelijk ook weer een keertje voor galm gekozen is, in plaats van te kiezen voor die droge, directe zang wat tegenwoordig altijd schijnt te moeten.

BlauweVla schreef:

Klinkt inderdaad erg goed dit album. Deze gaat op mijn verlanglijst.

avatar van Alicia
Goed album en toch hou ik meer van een 'open geluid'. Blijkbaar heeft de shoegaze variant inclusief galm in dit genre niet altijd mijn voorkeur. ?

Jean-Maurice
Ik heb ook moeite met die galm en het shoegaze effect maar voor een goede beoordeling moet ik het origineel eerst beluisteren.

avatar van reptile71
Premonition schreef:

Dit is hun enige en tevens laatste album. Ik lees net op hun facebook dat de band ermee gestopt is.

avatar van BlauweVla
Wat jammer, ik mocht deze band wel. Ook live heeft Holygram veel indruk op me gemaakt.

BlauweVla schreef:

Inderdaad jammer dat ze ermee gestopt zijn. Was toch wel een hoogvlieger onder de nieuwkomers.