Imagine Dragons - Origins (2018)

Label: Interscope

1. Natural (3:09)
  2. Boomerang (3:07)
  3. Machine (3:01)
  4. Cool Out (3:37)
  5. Bad Liar (4:20)
  6. West Coast (3:37)
  7. Zero (3:30)
  8. Bullet in a Gun (3:24)
  9. Digital (3:21)
  10. Only (3:00)
  11. Stuck (3:10)
  12. Love (2:46)
  13. Birds * (3:39)
  14. Burn Out * (4:33)
  15. Real Life * (4:07)
avatar van Pinsnider
Toch wel opmerkelijk dat één van de grootste bands van dit moment hier werkelijk nog geen één bericht bij de vandaag uitgekomen plaat heeft staan. En dan louter één keiharde uitstekend beargumenteerde "1" als stem. Toe maar.
Waar ik bij de nieuwste Muse blij ben dat ze het chagrijn en paranoia van zich af hebben geworpen ben ik hier minder enthousiast. Natural vond ik al melodie- en inspiratieloos (dat "refrein"... brrr) en ook bij beluistering van de rest krijg ik een gevoel van ideeënarmoede. Het is niet slecht, maar het klinkt mij allemaal iets te geforceerd. Ik krijg dan veel meer energie van de nieuwe Twenty One Pilots.
Ik blijf het een interessante band vinden, met een fijn eigen smoel, maar deze vind ik helaas ietsje minder. Hopelijk revancheren ze zich op een volgende plaat.

avatar van Thekillers87327
Hoe kan dit nog zo laag staan? Nja voor mij is dit een veel beter album dan evolve. Geweldig geproduceerd met zowel de moderne sounds als old school imagine dragons. Geen meesterwerk maar een heel solide album met zelfs west coast die country invloeden heeft.
Beste nummers:
West coast
Machine
Boomerang

avatar van jerome988
1,0
Pinsnider schreef:

Mij verbaasd het niet echt om eerlijk te zijn. Als je binnen een jaar een mindere kopie van je laatste album uitbrengt haken muziekliefhebbers al snel af denk ik. Met enkel een sterk debuut en een aantal hitsingles bouw je ook niet snel een trouw volgersaantal op binnen een forum. Met dit album halen ze voor de derde keer op rij hetzelfde trucje uit en waar Evolve nog enigszins fris klonk lijken ze er nu bewust voor gekozen te hebben om doorsnee radiomuziek te maken, elk nummer is inwisselbaar. Ik vraag me af in hoeverre hun platenmaatschappij de touwtjes in handen heeft. Van de potentievolle en verfrissende nieuwkomer die ze in 2012 waren is helaas niks meer terug te horen. Het grote publiek bouwt een feestje op dit soort muziek, de band heeft plezier in wat ze doen en het banksaldo is moddervet, maar ik denk dat de gemiddelde muziekliefhebber een beetje Imagine Dragons-moe is. De hoes is wel fantastisch mooi trouwens!

Mijn eerste 1-sterbeoordeling sinds 2014, gelukkig komt dat niet vaak voor bij artiesten die ik al langere tijd volg. Ik schrijf ook zelden negatieve berichten bij albums en focus liever op wat ik wel goed vindt, maar hier moest ik toch even mijn mening kwijt.

avatar van esteban
Voor mij is Imagine Dragons doorgaans erop of eronder. Er lijkt geen tussenweg te zijn. En het valt ook duidelijk op te delen in twee categorieën. De ingetogen ("Rocks") en happy songs ("On Top of the World") kan ik absoluut hebben. Meer nog, er zitten songs tussen die misschien wel in mijn TOP 100 van de laatste 10 jaar zitten. Maar wanneer de zanger gaat schreeuwen met een iets 'kwadere' stem, haak ik meteen af. Zo ook het refrein van 'Natural', waar ik de rest van het nummer heel graag hoor. Het nummer "Machine" ook, argh. Ik heb gewoon een gigantische hekel aan dat schelle stemgeluid wanneer hij roept, can't help it.

Na een paar luisterbeurten lijkt dit nieuwe album tussen twee stoelen te vallen. Ik mis voorlopig nummers waarbij ik binnen enkele dagen een instant-klik heb. Niet één nummer dat echt blijft hangen. Vooral de tweede helft van de plaat doet mij absoluut niets. Waarmee ik niet gezegd heb dat ze slecht zijn, alleen niet echt memorabel, zo lijkt het. Aan muzikale variatie nochtans geen gebrek. Ik geloof dat "West Coast" nog het meest op mijn sympathie kan rekenen.

Aha.. Bad Liar is dus van het zelfde bandje als On top of the world waar Q music ons mee dood gooit. Goh.. Next!

avatar van jellecomicgek72
Debuutplaat was destijds ijzersterk, helemaal grijs gedraaid, en ook op Lowlands vond ik ze een erg goede live band. Vanaf dat Evolve vind ik het allemaal erg inspiratieloos geworden, zit veel te weinig energie in de nummers, enkel Natural heeft nog een lekker refrein die zo nu en dan nog wel eens voorbij komt op m'n Playlist voor tijdens het met gewichten smijten in de sportschool, de rest is weinig soeps helaas.

avatar van coldwarkids
1,5
WillemM schreef:

Ons? Nee ik denk dat hier weinig tot geen mensen naar dat soort zenders luisteren.

coldwarkids schreef:

Helaas moeten er mensen dagelijks onvrijwillig naar "luisteren".