Bob Mould - Sunshine Rock (2019)

Label: Merge

1. Sunshine Rock (3:09)
  2. What Do You Want Me to Do (2:30)
  3. Sunny Love Song (3:00)
  4. Thirty Dozen Roses (2:52)
  5. The Final Years (3:25)
  6. Irrational Poison (2:51)
  7. I Fought (2:36)
  8. Sin King (3:53)
  9. Lost Faith (3:20)
  10. Camp Sunshine (3:03)
  11. Send Me a Postcard (2:34)
  12. Western Sunset (3:19)
avatar van frolunda
Er zullen wel weer muziekfanaten zijn die het meer van hetzelfde vinden maar ik kan voorlopig weer geen genoeg krijgen van Sunshine rock,Bob Mould's vierde voltreffer op rij.Het mooie aan de drilboor-rock,alhoewel hij zeker ook fijnzinniger uit de hoek kan komen,van deze oud-Hüsker Dü-er is dat zijn songs niet al te snel hun geheimen prijs geven en daardoor ook vaak een langere adem hebben.
Na een aantal draaibeurten wist ik het deze keer al vrij snel ; Sunshine rock is een ijzersterk (alternatief)rock album.
De plaat opent met het prima titelnummer,dat halverwege nog een mooie,subtiele synthesizerinjectie krijgt en stoomt vervolgens overtuigend door naar the Final years,het eerste,relatieve rustpunt.Vervolgens doet Bob Mould er nog een kwalitatief schepje bovenop door middel van onder meer het krachtige I Fought,de uitstekende single Lost Faith en de verrassend sterke Shocking Blue cover Send Me a Postcard .
Bob Mould heeft in het verleden weleens geprobeerd zijn muzikale horizon te verbreden en dat pakte niet altijd even goed uit.Op bekend terrein,zijn logischerwijze op Hüsker Dü/Sugar gebaseerde rock is hij echter nog steeds ongeëvenaard,Sunshine rock is het zoveelste bewijs daarvan.

avatar van koosknook
Ik ben gisteren (bijna plichtmatig) begonnen te luisteren naar deze nieuwe van Bob Mould. Maar wat schetste mijn verbazing, dit is gewoon weer lekker ouderwets Hüsker Dü raggen. De adrelinemeter slaat zo hier en daar weer in het rood. Ik heb het album vandaag andermaal gehoord en het bevalt me ook steeds beter....

En, euh Robbie van Leeuwen, de schrijver van Shocking Blue, kan inderdaad weer cashen. (Nirvana, Bob Mould, who's next)?

avatar van Poles Apart
De plaat wordt in reviews omschreven als zonniger (zie titel?) en minder donker dan z'n voorgangers?

Send me a Postcard! Shocking Nice

FUEL schreef:
Send me a Postcard! Shocking Nice
in het Robbie van leeuwen jaar

avatar van itchy
IJzersterke en messcherpe plaat van ome Bob, die allesbehalve uitgeblust klinkt. Sunshine Rock is wat mij betreft zelfs zijn beste soloplaat en kan zich daarmee meten met platen als Copper Blue en de laatste Dü-platen.

avatar van zaaf
dat is mooie reclame. gaat op de lijst!

avatar van c-moon
Nonkel Bob in topform, het concert in Het Depot (Leuven) was er ook naar!
En zo staat Bob zowel in mijn cd top 10 als in mijn lijst van favoriete concerten uit 2019.

Mijn review van deze top-cd lees je hier:
BOB MOULD – Sunshine Rock (Merge) – Luminous Dash BE - luminousdash.be