The Rolling Stones - Voodoo Lounge Uncut (2018)

Label: Eagle Rock

1. Whoopi Goldberg Intro (1:42)
  2. Not Fade Away (4:18)
  3. Tumbling Dice (4:49)
  4. You Got Me Rocking (3:55)
  5. Rocks Off (5:26)
  6. Sparks Will Fly (4:10)
  7. Live with Me (5:00)

met Sheryl Crow

8. (I Can't Get No) Satisfaction (6:49)
  9. Beast of Burden (5:46)
  10. Angie (4:14)
  11. Dead Flowers (4:10)
  12. Sweet Virginia (5:47)
  13. Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) (4:00)
  14. It's All Over Now (4:38)
  15. Stop Breakin' Down Blues (5:33)

met Robert Cray

16. Who Do You Love? (4:21)

met Bo Diddley

17. I Go Wild (7:28)
  18. Miss You (13:35)
  19. Honky Tonk Women (4:37)
  20. Before They Make Me Run (4:44)
  21. The Worst (3:26)
  22. Sympathy for the Devil (6:25)
  23. Monkey Man (4:26)
  24. Street Fighting Man (5:10)
  25. Start Me Up (4:23)
  26. It's Only Rock 'N' Roll (But I Like It) (5:19)
  27. Brown Sugar (6:18)
  28. Jumpin’ Jack Flash (6:14)
avatar van lennon

Tevens zit de dvd ineens niet meer bij de dure 3lp in. Marketing truuk?

Persoonlijk vond ik deze tour en het bijbehorende album wel erg goed en ben blij dat deze uitkomt, maar om nou de dvd en lp lost van elkaar te gaan kopen? Dan maar de 2cd/dvd combi.

avatar van GrafGantz
Hier was ik bij destijds in Landgraaf, maar Sheryl Crow en Bo Diddley heb ik niet gezien geloof ik

lennon schreef:
Vreemd dat the Vault ineens niet meer wordt genoemd? Design is ook anders. Concept gewijzigd?.

Volgens mij is dit omdat dit heruitgaves zijn van eerder uitgebrachte DVD's, alleen nu completer. "Voodoo Lounge" werd in verkorte versie in de jaren '90 op DVD uitgebracht. Nu volgt de volledige versie. Hetzelfde zal nog gebeuren met o.a. de "Bridges to Babylon"-DVD uit 1997. Dus daarom is het geen onderdeel van "From the Vault" - dát zijn volledig "nieuw" uitgebrachte concerten.

Overigens kijk ik wel uit naar deze release. De "Voodoo Lounge"-tour vond ik wel erg gaaf.

avatar van mkrake
In Landgraaf was een van de eerste concerten die ik mee mocht maken. Gezellig druk, poeh.
M’n oom ging ff bier halen voordat ze begonnen, niet meer gezien die dag ?.

Maar idd mooie tour van de Stones, gaaf podium ook destijds.

avatar van GrafGantz
mkrake schreef:
M’n oom ging ff bier halen voordat ze begonnen, niet meer gezien die dag ?.

Maar idd mooie tour van de Stones, gaaf podium ook destijds.

Voor mij ook een van m'n eerste grote concerten (na Pink Floyd in De Kuip driekwart jaar eerder). We stonden helemaal vooraan dus drinken halen was er niet bij die avond. Wel een goede plek, ik kon de vullingen van Mick en Keith zo'n beetje tellen. Kan me de chaos na het concert ook nog goed herinneren, tegen de tijd dat we ons eindelijk in een trein konden worstelen was het al zo laat dat de trein niet verder dan Eindhoven ging en we daar de hele nacht door hebben moeten brengen tot de eerste trein richting Randstad. We zijn Eindhoven nog even in geweest, maar daar was in de nacht van zondag op maandag niets te beleven, al hebben we nog wel midden in de nacht een uur met een leeg blikje gevoetbald. Was pas iets van half 8 thuis na een totale trip van zo'n 22 uur, gelukkig was het het jaar van m'n HAVO-examen dus ik had al zomervakantie

avatar van Thunderball
Aardige uitgave van dit eerder in verkorte vorm op video en dvd uitgebrachte tv-concert van de Voodoo Lounge tour 1994/-95.
Toch is er hier en daar wel wat aan te merken op deze versie, zo zijn de gitaren vaak behoorlijk naar de achtergrond weg gedrukt en is sowieso qua mix de geluidskwaliteit een stuk minder dan op de eerdere release.
Verder aantoonbaar wat dingen veranderd: zo is o.a. de dame uit het publiek met blote borsten tijdens Honky Tonk Women weg geknipt en is tijdens Sympathy for the devil de brakke gitaarsolo van Keith naar de achtergrond in de mix verdwenen.
De bonus tracks zijn ook een aardige aanvulling van een eerder op video verschenen concert, wat destijds alleen bij verkoopstands tijdens de concerten te verkrijgen was.

avatar van R-Know
Gimme Shelter ???

Nee, deze gaat nou eens aan mij voorbij. Geen toegevoegde waarde.

Ik heb de versie op blu-ray gekocht. Ik ben, eerlijk gezegd, ontgoocheld. Om te beginnen is het beeld geen breedbeeld. 1994 is toch echt nog niet zo veraf. De kwaliteit van het beeld is allesbehalve goed, en dat voor een blu-ray. Het geluid kan ook stukken beter.
Akkoord, het is en blijft een document, maar het kleurrijke doosje beloofde toch wel een betere inhoud.

Ik ben naar deze tour geweest eind augustus 1995 in de Kuip. Daar speelden de Stones erg goed en een fijne setlist, voor een kolkend stadion. Dat was een mooi concert. Dat gevoel van toen komt niet echt terug, als ik naar deze live registratie van Miami 1994 luister. Dat heeft met een paar dingen te maken. Allereerst vind ik de band soms wat tam spelen. Ook duurt het even voor de lange set goed op gang komt. Verder vind ik Sheryl Crow niet passen op Live With Me en het nummer met Robert Cray vind ik ook niet zo geslaagd, zelfs dat met Bo Diddley niet echt. Wat ook niet helpt is dat het geluid niet echt top is, wat het normaal in the Vault serie wel is.

Gelukkig blijven het The Rolling Stones live en dat hoor je toch regelmatig terug. Ook interessant vind ik een aantal nummers die ze niet zo vaak of hier nieuw spelen. Een paar hoogtepunten voor mij zijn Rocks Off, een prima Satisfaction, 'slow down' Beast of Burden, het akoestische rijtje Angie, Dead Flowers & Sweet Virginia, het lekkere Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker), het toen nieuwe I Go Wild, een superlange Miss You, het geweldige Monkey Man en een prima Street Fighting Man. Over het geheel net wat minder dan normaal, maar met zoveel nummers is er ook op deze release genoeg moois te vinden. Toch ga ik nu voor het eerst wel voor de cd versie i.p.v. het vinyl.

Maar na een paar keer draaien vind ik inmiddels zoveel de moeite waard, dat ik 'm op 4* zet en het rode vinyl heb aangeschaft op amazon.de

willywilly schreef:

Het was oorspronkelijk een pay per view tv uitzending in Amerika. In 1994 had je echt nog geen breedbeeld tv's, dat is pas iets vanaf ca. 2000. Het is ook niet op film opgenomen, dus je kunt ook niet super HD kwaliteit verwachten.

west schreef:

Misschien weet je dit al, maar sinds een paar weken is ook uitgebracht "Voodoo in Japan" en dat is het bekende TV concert van Tokyo '95, wat eerder al in Japan is uitgebracht op video en Laser discs, nu in verbeterde kwaliteit (en met iets andere beeldkeuze en editing dan vorige versie) op dvd, of blu ray en cd en klinkt stukken beter dan deze Miami uitgave. Is wel een Japan only release, maar relatief makkelijk aan te komen.

Nee dat wist ik nog niet Thunderball. Daar ga ik eens achteraan: bedankt!

Geweldige tour met een fraaie setlist. Maar ik ben diep teleurgesteld in de geluidskwaliteit op de CD's! De andere concerten die ze de laatste jaren hebben uitgebracht klonken stukken beter.