Drenge - Strange Creatures (2019)

Label: Infectious

1. Bonfire of the City Boys (4:09)
  2. This Dance (2:31)
  3. Autonomy (3:26)
  4. Teenage Love (3:43)
  5. Strange Creatures (4:23)
  6. Prom Night (4:03)
  7. No Flesh Road (4:31)
  8. Never See the Signs (2:59)
  9. Avalanches (3:59)
  10. When I Look Into Your Eyes (4:15)
JVT
Eindelijk komt deze er aan! Echt een van de fijnste bands van de laatste jaren, Undertow heb ik volledig grijs gedraaid en heeft zelfs een tijd in mijn top 10 vertoefd.
De autonomy EP beloofde alvast weer veel goeds. Het nummer Autonomy staat hier dus ook op.
En ook het geweldige This Dance?
Hoop op snel een 3e singel!

JVT
Toch wel de minste van de al vrijgegeven nummers.

avatar van coldwarkids
Never See The Signs is tot nu toe het enige lekkere nummer. De rest laat ik denk ik zitten.

avatar van repelstefan
De titeltrack is ook al gereleased. Is niet meteen favoriet. Beetje hetzelfde gevoel als ik bij Never See the Signs had al is deze mogelijk nog wat zwakker. Nu is het trouwens amper nog een album wat er aan komt want de helft is al gereleased. En het begon allemaal zo veelbelovend met This Dance, Autonomy en Bonfire. Maar ik hou hoop op de overige 5 tracks

JVT
Never see the signs heb ik na vele luisterbeurten toch wel weten te appreciëren. Nog altijd het minste nummer van de hoop maar nog altijd goed. Het titelnummer gaat er al gelijk lekker in, weer vrij rustig voor Drenge maatstaven maar das wel fijn ter afwisseling.
Maar idd jammer dat er al zoveel nummers vrijgegeven zijn, maar kon het toch niet laten ?

Gelekt!☝️

JVT schreef:
Gelekt!☝️

Haha kon je het toch niet volhouden nog een paar uurtjes

Haha, onmogelijk?

avatar van repelstefan
Op de eerste 3 tracks lijkt Drenge op enigszins op dezelfde tour verder te gaan als op Undertow, al valt de spoken word-achtige opener op. Maar vanaf Teenage Love maakt de vertrouwde rauwheid plaats voor diversiteit en een hoop muzikale ideeën. En het was even wennen en had wat luisterbeurten nodig maar ook dit 3e album van Drenge is weinig aan te merken. Van de nieuwe tracks is het shoegazende Avalanches op dit moment favoriet, maar ook het bijzondere Prom Night mag er zijn. Fijn!

JVT
Dat zijn bij mij net de minste nummers voorlopig. Nog maar eens luisteren dan ?

Favorieten zijn hier de afsluiter en het titelnummer.
Geweldige plaat weer, wel helemaal anders als ik verwacht had, was dus idd even wennen

avatar van Erikpol
Titelnummer is erg fraai inderdaad, deze blijft wel even langskomen de komende weken.