Flotsam and Jetsam - The End of Chaos (2019)

geen stemmen

Label: AFM

1. Prisoner of Time (4:17)
  2. Control (3:45)
  3. Recover (4:08)
  4. Prepare for Chaos (3:45)
  5. Slowly Insane (3:53)
  6. Architects of Hate (5:04)
  7. Demolition Man (3:37)
  8. Unwelcome Surprise (5:07)
  9. Snake Eye (3:54)
  10. Survive (4:08)
  11. Good or Bad (3:55)
  12. The End (3:47)
  13. Another One *
avatar van gigage
F&J kampt met een imago probleem. Albumhoezen zijn meestal niet gelinkt aan ook maar iets herkenbaar van de band's verleden. Random worden er fonts gekozen, fantasy hoezen wisselen af met saaie schreeuwerige full cover letters of gruizige foto's. Geen peil op te trekken dus. Tot nu dan. De hagedis van Doomsday of the Deceiver lijkt teruggekeerd en sleept iets achter zich aan (lijk?) door een met water gevuld, ja wat eigenlijk, park? Het lijkt het begin van totale chaos maar de titel doet iets anders vermoeden. Wat in de jaren 80 aandoenlijk was lijkt nu echter achterhaald, zelfs hilarisch. De originele fonts zijn er ook weer bijgesleept en dat verzacht de pijn dan weer een beetje.

Ken Mary heeft nu het drumstoeltje om op te zitten. Voor de rest is Knutson's band ongewijzigd tov de voorgaande plaat.

Er is inmiddels 1 track vrijgegeven van album no. 14.