Bootblacks - Part Time Punks // Narrowed (2018)

1 stem

Rock / Electronic
Label: Manic Depression

1. Captives (3:13)
  2. Touch, Pt. 1 (4:20)
  3. Voices (3:30)
  4. Hold and Dissolve (3:19)
  5. Sudden Moves (4:00)
  6. Sub Rosa (3:56)
  7. Southpole (3:48)
  8. Voices (3:38)
  9. Instincts (3:13)
  10. Perfect Fiction (4:01)
  11. Birds (5:01)
Jean-Maurice
Interessante verzamelaar (die ik nog niet in mijn bezit heb) maar die je hier alvast kunt luisteren. Ze hebben dit album -hun eerste EP en een live sessie (Part Time Punks)- vorige maand uitgebracht.

Bootblacks - bootblacks.bandcamp.com

avatar van Alicia
Heel mooi dat het album nu ook op Spotify staat! Geweldige post-punk!

*de ? ? zoekt*

Jean-Maurice
Wat een goed album is dit! Doet mij nog het meest denken aan de vroege Simple Minds maar dan in een modern jasje. De live-sessies zijn erg indrukwekkend maar ook de EP Narrowed mag er zijn. Geweldige intensiteit!

Bootblacks - bootblacks.bandcamp.com

avatar van Alicia
Het is dat ik de EP Narrowed al eerder had gekocht, anders had ik zeker deze verzamelaar genomen. Dat neemt niet weg dat dit een hele beste band is, ook live.

En een fijne zanger! ?

Jean-Maurice
Die zanger Panther (zo noemt hij zichzelf het liefst ) is geweldig vooral ook live. Inderdaad een hele mooie ontdekking deze band. Voor mij absoluut een van de beste bands van de nieuwe lichting. Hieronder een link naar hun YouTube kanaal.

Bootblacks - Onderwerp - YouTube

Jean-Maurice
Het origineel enkele dagen geleden binnengekregen en wat meteen opvalt is de prachtige productie van dit album; erg mooi geluid. De muziek ademt de romantische sfeer van de jaren 80 synthpop/new wave maar wel met een duidelijk hoorbare moderne inslag, het openingsliedje Captives begint bijvoorbeeld met een dance-beat. Ik refereerde al naar een vroege Simple Minds maar ook hoor ik er een moderne versie van The Danse Society in terug. De zanger Panther heeft een uitzonderlijke mooie warme stem en doet er op dit album nog meer mee dan op hun meesterwerkje Fragments uit 2017. Dat hoor je vooral terug bij de live-sessies (tracks 3 t/m 7) die hier zijn toegevoegd, schitterend! Het aanvullende typische 'postpunk' gitaarwerk te midden van de dragende synths maken de liedjes compleet en helemaal af. Kortom een zéér geslaagd verzamelalbum dat lekker retro klinkt maar tegelijkertijd ook weer heel erg eigentijds is. Moderne new wave/postpunk van de bovenste plank!