William Tyler - Goes West (2019)

Folk
Label: Merge

1. Alpine Star (5:26)
  2. Fail Safe (3:18)
  3. Not in Our Stars (3:09)
  4. Call Me When I'm Breathing Again (3:00)
  5. Eventual Surrender (3:03)
  6. Rebecca (4:03)
  7. Venus in Aquarius (5:15)
  8. Virginia Is for Loners (3:12)
  9. Man in a Hurry (3:42)
  10. Our Lady of the Desert (3:34)
avatar van Gladius
Tijdens de zoveelste draaibeurt van Impossible Truth toch even gaan piepen of er geen nieuw album aan zit te komen, en.. jawel hoor! Nog enkele weken wachten!
Iemand al iets van gehoord/ meer info?

edit: Fail Safe & Call Me When I'm Breathing Again klinken alvast mooi.
William Tyler - Call Me When I'm Breathing Again (Official Performance Video) - YouTube

+ Hij komt naar Antwerpen in april!

avatar van Poles Apart
"Fail Safe".

Zag hem jaren geleden in een café in Londen optreden in het voorprogramma van Michael Chapman, toen Chapman met z'n optreden bezig was stond Tyler zelf tussen ons (het publiek) met een biertje in de hand lekker op de voorste rij mee te genieten. Hele fijne avond was dat.

avatar van Ducoz
Een plaat die klinkt als een warm bad. Je glijd er zo in, dobbert lekker mee aan het oppervlak.. tot het langzaam afkoeld en je er weer uit klimt.
37 minuten is niet té lang, maar ik heb ook nergens het idee dat ik heel veel meer had gewild.

William Tyler is een waar klanken kunstenaar en weet overal de perfecte noten te spelen waardoor zijn instrumentale werk overal 'mooi' klinkt; de oortjes worden als het ware gestreeld, en nergens echt aan schoonheid inboet. Wat wel op de loer ligt is dat het allemaal misschien een beetje vrijblijvend is en allemaal vooral als achtergrond muziek kan worden gedraait. Nergens gaat Tyler echt de diepte in of neemt hij rare zijweggetjes. Ik vraag mij dan ook af, net zoals bij het warme badwater, wat de precieze houdbaarheid is. Want ik kan me zo voorstellen dat je het op den duur wel kent, al kan ik me net zo goed inbeelden dat je dit 100 keer draait en het nog niet beu zal zijn.

avatar van Slowgaze
Lichtelijk tegenvallend na het sterke Modern Country. De nummers blijven niet goed hangen en de plaat wordt snel eenvormig. Kan me wat dat betreft wel vinden in wat Ducoz hierboven zegt.

avatar van philtuper
Saaaaai... tegenvaller. Al zo vaak gehoord dit. Hij heeft veel beter werk afgeleverd, zoals zijn vorige bijvoorbeeld.

avatar van Slowgaze
Trouwens, die hoes kan écht niet.

avatar van Masimo
Wederom melancholie in majeur. Maar ditmaal wat minder roadtrip, en iets meer scrabble.

avatar van AOVV
Ideaal plaatje om op de achtergrond af te spelen, omdat er elke keer wel ergens wat melancholie komt doorgesijpeld. Het weet echter nooit mijn volledige aandacht vast te houden, omdat de composities net niet sterk genoeg zijn.

3 sterren