Emily King - Scenery (2019)

Soul

5. Caliche (3:53)
  6. Blue Light (3:47)
  7. Forgiveness (3:47)
  8. Running (3:47)
  9. Interlude (What Love Is) (1:43)
  10. Marigolds (3:02)
  11. 2nd Guess (3:53)
  12. Go Back (4:14)
avatar van vinylbeleving
Ik kijk hier enorm naar uit. Deze dame krijgt (nog) veel te weinig credit voor haar fantastische liedjes. Zowel Remind Me, Look At Me Know en Can't Hold Me, klinken fantastisch en haar debuut is een plaat die ik nog regelmatig draai. Laat maar komen die nieuwe plaat!

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Ben hier wel benieuwd naar.

avatar van vinylbeleving
Wat een heerlijk album heeft Emily King weer afgeleverd! Zo sterk als de Switch klinkt Scenery (nog) niet, maar deze dame weet wederom een consistente plaat af te leveren. Een album zonder fillers en met tracks die zo zelfverzekerd en herkenbaar klinken alsof ze er altijd al waren. Waren de liedjes op The Switch nog heerlijk catchy, op Scenery klinkt King reflecterend en op momenten meer berustend. Haar prachtige stem is gebleven, maar de plaat leunt meer op synths en laat soms een nadrukkelijk 80's geluid horen. Ik zal Scenery nog veel draaien de aankomende tijd, en kan niet wachten om deze dame straks live in Nederland aan het werk te zien. Ik gun het Emily enorm om keihard door te breken, want dat verdient deze fantastische zangeres!

avatar van Minneapolis
vinylbeleving schreef:

Ik vind het vooralsnog meer een plaat met een erg lekkere start, maar na het 5e nummer komt helaas het onvermijdelijke verval. De ballads zijn niet aan mij besteed. Ook de eerste nummers zijn net zo zoet als de kleur van de hoes, maar wel met een bepaalde lichte zwoelheid en groove. Vooral opener Remind me! Caliche is ook een verassend nummer met een geheel eigen sound.

Minneapolis schreef:

Bij nader inzien behoorlijk met je eens. Vooral het middenstuk met ballads blijft niet zo hangen en is wat te zoet. Wel jammer, want de start van Scenery is veelbelovend en The Switch was heerlijk catchy. Ook was dat album krachtiger qua zang. Hier vind ik mevrouw King wat teveel met lucht zingen. Toch een paar lekkere tracks en een mooie brug naar de meer pop georiënteerde zangeressen, die de hitlijsten domineren. Ze blijft voor mij een zangeres om in de gaten te houden.