Indian Askin - Another Round (2019)

Label: GuaranĂ­

1. Intro (1:10)
  2. Another Round (3:05)
  3. On and On (3:33)
  4. Keep It to Myself (3:48)
  5. I Know How to Party (3:44)
  6. Beat74 (3:44)
  7. I Feel Something (4:00)
  8. Wheels (3:12)
  9. For You (3:42)
  10. Gimme a Sign (3:42)
  11. Separation (3:35)
  12. Behave (3:56)
  13. Mr. Nick (3:55)
avatar van E-Clect-Eddy
Eentje waar ik naar uitkijk en nog iets meer naar een bijbehorend optreden.

Drie van de vier singles staan op dit album (On and On / I Know How to Party / I Feel Something) terwijl de vierde single Beat24 waarschijnlijk bewerkt is tot Beat74?

avatar van E-Clect-Eddy
De volgende dubbel-single is uitgebracht: Keep It to Myself met begeleidende video en non-album track NBJ als de 'b-kant'.

Als ze dit release tempo aanhouden dan is het complete album online te vinden voor de officiële release over ruim 2 maanden.

avatar van peterjames777
Daar is dan de eindelijk de aankondiging. Inmiddels ook vier singles maar ook vier nummers onlangs uitgebracht die dit album blijkbaar niet haalden. Wel erg jammer dat Looks Good en Burning Blue niet op dit album staan want die zijn fantastisch.
Januari wordt een top maand met, naast deze, ook nieuwe van De Staat, Balthazar en Deerhunter

Ben erg benieuwd naar dit schijfje. I Feel Something vind ik tot nu toe (van de vier singles) de beste.

avatar van ZOLTAR
Wat een vette hoes!

avatar van peterjames777
Op het eerste gehoor ietwat een teleurstelling. Lekker maar (nog) niet super. De b-sides van dit album, die als EP zijn uitgebracht, behoren tot de beste nummers, gek genoeg.

De 2 afsluitende tracks zijn wel van hele sterke kwaliteit. Verder kabbelt het me iets te veel voort, in vergelijking met het debuut. Maar misschien gaat 'ie nog groeien.

avatar van E-Clect-Eddy
Ook hier gemengde gevoelen bij de eerste beluistering... iets te veel grappig bedoelde gepraat en de intro wordt waarschijnlijk iets om vaak over te slaan.

En inderdaad een paar van die b-kantjes die nu op de EP staan zouden hier niet misstaan hebben.

avatar van demoman
Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd. Op LP, voor de echte beleving. Een constant niveau van sterke, pakkende nummers. Wat een goede plaat! Binnenkort live, dat wordt wat.

Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. Een paar sterke nummers zitten er heus wel tussen, maar de vlakke productie (met onder meer flauwe 'praatgrapjes' zoals E-Clect-Eddy hier boven al vermelde) dragen niet echt bij dat je op je puntje van je stoel komt te zitten, wat ik bij het vorig album zeker wel had..
Misschien gaat deze plaat nog groeien, maar de eerste draaibeurten zijn toch wel teleurstellend te noemen.

avatar van blur8
Hoor helaas weinig "pakkends". Had echt gehoopt op een Next step, naar aanleiding van de altijd fijne live-optredens. Nu blijft het toch weer steken op Veelbelovend Zoekend en dat is voor je 2de album dus niet goed genoeg. Song writing op hoger niveau blijft rete moeilijk.
Positieve uitschieter: For You.

avatar van LittleBox
Uitstekende plaat en veel consistenter dan het ook al goede debuut. Maar weer eens live zien want dat zal nog weer meer indruk maken.

avatar van WoNa
Eerste indruk is inderdaad tegenvallend. Ik ga hier niet voor naar mijn platenwinkel rennen in ieder geval. Jammer, want ik had hier veel van verwacht. Misschien gaat het nog groeien, dus nog even geduld.

avatar van WoNa
Na mijn eerste indruk heb ik mijn mening zeker bijgesteld. Na een aantal luisterbeurten valt mij op hoe evenwichtig het album is, maar ook hoe de gekte van 'Sea Of Ethanol' is beteugeld zonder het unieke karakter van Indian Askin weg te nemen.

Dat karakteristieke begint natuurlijk met de stem van Chino Ayala. Geen koor dat hem ooit aan zal nemen. In die stem zit een deel gekte, een deel clownesk en een deel serieusheid op een unieke manier verpakt, wat het telkens intrigerend maakt om naar hem te luisteren.

Daaromheen zit een enorme dosis Frank Zappa. Zowel in de weirde elementen die in de muziek zit verweven, de manier van zingen, spoken word stukken, de (uitwerking van de) onderwerpen als de feel. Met name die van de eerste platen met de Mothers of Invention. Tegelijkertijd heeft Indian Askin een deel eigens wat leidt tot een goede mix van pop, rock en psychedelia. Het maakt ook Another Round tot een luister avontuur.

Live durft de band enorm te experimenteren binnen en buiten de structuur die op de plaat is vastgelegd. Tijdens het concert op het Haarlems Bevrijdingspop leek vrijwel iedere song slechts een excuus om een jam te beginnen, die zonder uitzondering spannend was. Zelfs op een grote grasvlakte. Ik ben dan ook benieuwd hoe het de nieuwe songs live vergaat.

Another Round is het waard om tijd in te investeren om zo de ware kracht te ontdekken.

Het bovenstaande is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.

avatar van WoNa
Nog een nabrandertje. Iedere keer als ik de hoes van de LP zie, ben ik weer even verbaasd. Wat zie ik nou? Heel erg goed gedaan en een prachtige hoes. Een moderne versie van die Fransman met een kaalgeschoren hoofd waarop hij op de achterkant gezichtjes tekende. Zijn naam? Wie?

avatar van E-Clect-Eddy
WoNa je bedoelt toch niet "What's On a Man's Mind - Sigmund Freud" ook een optische illusie.

E-Clect-Eddy schreef:

Ha, ha, die heb ik lang niet gezien. Maar helaas, dit was (een onderdeel van een) kinderprogramma waar het korte verhaaltje zich afspeelde op het achterhoofd van de kale man. Ik dacht Mr. Hulot, maar dat blijkt een filmkarakter te zijn. Googlen gaf me enkel reclames voor kaalheidsoorzaken en -producten.

avatar van E-Clect-Eddy
Apart... een edit van For You is verschenen op Spotify maar is verder nog nergens te vinden, ook geen aankondiging van de band. Lijkt me dat iemand de release-datum verkeerd heeft ingevoerd.