Hammock - Universalis (2018)

Electronic / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Mouth to Dust... Waiting (4:26)
  2. Scattering Light (4:47)
  3. Universalis (5:27)
  4. Cliffside (5:52)
  5. Always Before Your Eyes (4:26)
  6. We Are More Than We Are (4:34)
  7. Tether of Yearning (4:47)
  8. Clothed with Sky (2:45)
  9. Thirst (6:27)
  10. We Watched You Disappear (5:53)
  11. Tremendum (6:06)
avatar van Citizen Kane
Hallo Iedereen, ik ben splinternieuw hier, net een account aangemaakt en leuk om over muziek te praten!

Deze Hammock heb ik besteld en bericht gekregen dat ie gearriveerd is! Ben benieuwd!

BrotherJohn
Citizen Kane schreef:
Hallo Iedereen, ...

Welkom Martijn, en hoe is het album je bevallen? Ik heb de twee albums uit 2006 en 2008 destijds grijsgedraaid, en ken in iets mindere mate de drie albums daarna. Ondanks dat ik hun muziek erg goed vind hoef ik gek genoeg niet zo nodig nieuwe Hammock-albums te leren kennen. Ben toch een beetje verzadigd geraakt en prijs me gelukkig met de oude albums die ik af en toe herluister. Tenzij hier natuurlijk fantastische reviews verschijnen... Ook kijk ik wel graag naar de mooie officiële muziekvideo's van Hammock; de collectie is door de jaren heen gegroeid tot enkele tientallen video's. De muziek kan ik af en toe als wat stuurloos ervaren, die video's geven dan soms wat meer beleving en richting aan de muziek.

avatar van Citizen Kane
Hallo BrotherJohn,

Dank voor je berichtje. Ik heb Hammock een paar jaar geleden leren kennen in de late uurtjes van Radio Klara, waar ze minimal music, klassiek en ambient draaien, hij stond al een hele tijd op mijn lijstje (Maybe they will sing for us Tomorrow). Deze heb ik uiteindelijk niet besteld, maar dus wel de Universalis en ik moet zeggen...het is heerlijke muziek, ik ben mezelf beter aan het orienteren wat betreft ambient muziek, ik was wel al op de hoogte van het meest gangbare, zoals Eno e.d. Ik heb in de vrij korte tijd veel aangeschaft en moet eerst alles nog goed luisteren voor ik weer nieuw ga aanschaffen, hoewel dat zeg ik nu... het kopen van muziek vind ik gewoon een hele leuke bezigheid en ik moet zeggen, ik vind het erg leuk om alles hier te lezen er zitten mensen hier die echt wel verstand hebben van muziek en dat vind ik ook leuk! Nogmaals dank voor je berichtje, Leuk!

Groet, Martijn

avatar van legian
Ze hebben zojuist de opvolger en afsluiter van deze trilogie aangekondigd. Moet op 15 november verschijnen. Silencia | Hammock - shop.hammockmusic.com

De eerste single is weer prachtig in ieder geval. Circular as Our Way - YouTube

avatar van El Stepperiño
Ik vind dit album ook weer ouderwets genieten, als ik ervoor in de bui ben.