Liza Minnelli - Results (1989)

Label: Epic

1. I Want You Now (4:41)
  2. Losing My Mind (4:11)
  3. If There Was Love (6:45)
  4. So Sorry, I Said (3:13)
  5. Don't Drop Bombs (3:36)
  6. Twist in My Sobriety (4:51)
  7. Rent (3:54)
  8. Love Pains (4:10)
  9. Tonight Is Forever (5:04)
  10. I Can't Say Goodnight (4:53)
avatar van vigil
een popalbum van Liza, uitgebracht onder de vleugels van de Pet Shop Boys die speciaal nummers voor haar schreven maar ook coverde ze een aantal (rent, tonight is forever en so sorry i said) nummers van de PSB. Losing My Mind is zelfs nog een hit geweest.

avatar van madanny
Ik heb net mijn derde stem gegeven aan dit album, raar vind ik het dat er nog niet meer mensen op gestemd hebben. Dit was de come back plaat van Liza, geproduced & geschreven door de Pet Shop boys & dat hoor je. Losing my mind was een grote hit op de radio & discotheken, net als Love Pains dat grijs gedraaid werd in de gay scene. Of de mooie ballade Tonight is forever & rent. Een goede cd die men zeker zou moeten ontdekken !

madanny schreef:

het vreemde is dat ik de eerste was en dat was 5 weken geleden ?!?

avatar van Freddielotje
Weinig spannends. Maar Tonight Is Forever vind ik zeer mooi. Rest is rijp voor de schroot.

avatar van FunkStar
Vandaag Losing My Mind nog op de radio gehoord! Het is een bijna rip off van Always On My Mind van PSB! Leuke covers zijn ook te vinden op dit album: Rent, Twist In My Sobriety en natuurlijk Love Pains, cover van Yvonne Elliman.

dVTB
vigil schreef:

"So Sorry I Said" is geen cover, maar één van de nummers die specifiek voor dit album zijn geschreven. De Pet Shop Boys hebben het later zelf live uitgevoerd tijdens hun Performance-tour (1991) en hun demo van het nummer is op de Further Listening-editie van het album Introspective terug te vinden.

Overigens vind ik "So Sorry I Said" nog steeds het beste nummer dat de Pet Shop Boys ooit aan een andere artiest hebben weggeven. Results is sowieso een sterk album. Een aantal sterke covers, maar vooral de nieuw-geschreven PSB-tracks zijn erg goed.

dVTB schreef:

Uiteraard bekend bij mij maar wat onhandig neergezet in de tijd. Overigens is Losing my mind ook opgenomen door de PSB voor de b kant van Jealousy. Daar heb ik overigens nog een misprint van waar volgens de hoes een extended versie van Losing My Mind op staat maar in werkelijkheid is dat de (overigens fantastische) extended van Jealousy.

avatar van friday the 13 th
Weet iemand of Liza deze nummers zingt bij haar concerten?

Laatst voor 1 euro gekocht!!!! Wat een prachtige cd. Echt enorm ondergewaardeerd. Super synth/dance/pop/disco muziek. Het album klinkt nu nog steeds erg 'hip'. De cover van Tanita Tikaram is echt erg sterk. Maar ook ballads 'So sorry, I said' en 'Rent' zijn prachtig. Sowieso zijn Pet Shop Boys producties erg mooi. Ik hou niet zo van rock en gitaren. Geef mij maar drumcomputers en synths.

avatar van Darkzone
Als groot PSB-fan kende ik natuurlijk ook de 12" van Losing My Mind (hier op vinyl) en las ik ook hier en daar dat de heren albums voor anderen produceerden of nummers opnamen om aan anderen te geven.

En toen kwam ik net bij de kringloop deze lp tegen. Erg blij mee.

avatar van PEN15
Stephen Sondheim, ik had het drie dagen geleden nog over hem!! Ik moet het eerst denken aan losing my mind, hier gecoverd door Liza Minnelli in samenwerking met de Pet Shop Boys, die al vaker een samenwerkingsverband hadden met Dusty Springfield. Uiteraard is Losing my Mind vele malen nagezongen, geschreven door de grote Sondheim en gezongen door Dorothy Collins.

Ik had destijds al een vreemd gevoel waarom ik alleen dat liedje nou zo mooi vond en de resterende negen nummers zeer weinig. Dit wil zeker niet zeggen dat ik het een stap achterwaarts vind, nee ZEKER niet, ik vind de uitvoering van Liza en de Pet Shop Boys zelfs zeer pakkend. Minpuntje vind ik dat ik na al die jaren er achter kom dat er ook een disco mix van bestaat uitgevoerd door Tennant en Lowe op Introspecitve 1988, als bonustrakcs en die had ik natuurlijk weer niet. Waarom worden er na verloop van tijd verbeterde edities van een album uitgegeven, ik voel me genaaid door voor minder wel de volle mep te mogen betalen. Overigens het doet me ook denken aan de uitvoering van KLF's Justified & Ancient die niet op hun albums stond, een eerste uitvoering wel, maar zonder Tammy Wynette.

avatar van funforremi
Mijn hemel, over curieuze plaatjes gesproken....Dit is ook zo 80's als maar zijn kan.
Vette stempel van de PSB, die ook niet vies waren van bombast. Losing My Mind is natuurlijk een wereldnummer. Jammer dat de extended versie hier niet op staat, die begint zo pakkend; You said you loved me, or we're you just being kind. Briljant.
Bij de cover van Tanita viel ik zowat van m'n stoel.
If there was love klinkt echt afschuwelijk 80's maar is desondanks best aardig.
I can't say goodnight is een heerlijke afsluiter en samen met Losing my mind het beste nummer van dit zeer aparte plaatje.