Leon Vynehall - DJ-Kicks (2019)

Electronic / Dance
Label: !K7

1. Leon Vynehall - Who Loved Before (1:52)
  2. Kemikal - Genie (2:01)
  3. Tomaga - Giant Bitmap (2:17)
  4. De Fabriek - Loopy (0:43)
  5. Haruomi Hosono - Rose & Beast (薔薇と野獣 ) (3:01)
  6. dgoHn - Force To (3:04)
  7. The Bygraves - Set Me Free (4:21)
  8. Degrees of Freedom - August Is an Angel (3:40)
  9. Ellen Fullman - Over and Under (0:42)
  10. Bourbonese Qualk - Moving Forward (4:17)
  11. Shamos - Nuws (2:37)
  12. Genesis P-Orridge en Dave Ball - Sex & the Married Frog (3:04)
  13. Run Dust - Full Slice (1:45)
  14. DJ Zozi - Mellow Vibe (3:07)
  15. RAC - Fushigi (2:18)
  16. Primitive - Lapis Lazuli B2 (2:33)
  17. Crinan - Killimanjaro (4:59)
  18. Ploy - Pressure (2:58)
  19. Leon Vynehall - Ducee's Drawbar (DJ-Kicks) (2:04)
  20. Pavilion - Happy Track (3:03)
  21. Peach - Faxing Jupiter (3:30)
  22. Etch - Unsung Hero of Irrelevance (4:36)
  23. Mirage - Deep Rage (4:42)
  24. AFX - Children Talking (4:04)
  25. Jana Rush - Divine (3:00)
  26. Robert Haigh - Music for Piano (3:09)
panjoe (moderator)
Rond de release van Nothing Is Still cureerde Leon Vynehall een radioshow voor BBC Radio1, met muziek die hij veel luistert en/of hem inspireert. Het was een eclectische mix van IDM, dub, abstracte muziek, jazz, disco, funk, house, techno, en drum & bass. Ik heb vandaag een paar van de plaatjes hierop zitten luisteren, en hij lijkt hier uit hetzelfde vaatje te tappen. Ik ben erg benieuwd hoe het geheel gaat klinken.

avatar van Poa
Poa

Oeh vet, ik ga luisteren. Deze man wordt qua mixjes over de jaren ook alleen maar beter, die RA podcast van laatst is ook weer zo'n dikke aanrader.

avatar van Gyzzz
Mooi dat hier een track van De Fabriek op staat

avatar van Snoeperd
Ben wel erg benieuwd naar deze, Leon Vynehall is de laatste jaren goed bezig.

Edit: die track die al gereleased is, Ducee's Drawbar, klinkt heel erg goed!

panjoe (moderator)
Eerste indruk: het is een meer coherente mix geworden dan ik had verwacht. Hoewel het alsnog alle kanten op gaat qua stijl (abstracte electro / psychedelische disco / downtempo / breakbeat / house / techno / drum & bass / IDM), is het geheel redelijk vloeiend gemixt en storen de interne stijlbreuken nergens. Knap hoor!

avatar van Noere
nice, weer eens een keer een echt chique dj kicks

avatar van overmars89
Toch wel weer een mooie eclectische mix van van alles.
Toch ook wel weer knap hoe obscuur en onbekend alle tracks zijn!
Toch ook wel weer een hele fijne listen!

avatar van freitzen
Hmm, ik heb nu een stuk of vier keer het album op Spotify beluisterd en dat zijn dus blijkbaar allemaal gemixte nummers. Totale speelduur 1 uur 17, versus 2 uur 3 hier op MuMe. Dan ook maar eens achter het geheel aan.

panjoe (moderator)
Dit zijn de tracktijden van de ongemixte tracks. De gemixte versie duurt 1 uur 17 inderdaad.

avatar van GrafGantz
freitzen schreef:

Het is een mixalbum en geen gewone compilatie, dus ik zou het bij de gemixte versie houden. Sowieso vreemd dat hier blijkbaar de tracktijden staan van de ongemixte versie.

panjoe (moderator)
Ik heb de tracktijden aangepast a.d.h.v. Spotify, en gelijk maar even bij de crew nagevraagd of er geen regels moeten zijn voor gemixte vs ongemixte tracktijden bij mixalbums.

avatar van GrafGantz
"Vroeger", toen alles enkel en alleen op CD/LP uitkwam, was dat alleen maar de gemixte versie. Vandaag de dag worden veel van dit soort mix-albums digitaal gereleased (of je krijgt een download-code bij een fysiek exemplaar), en naast de gemixte versie krijg je er dan als bonus nog een ongemixte versie bij. Lijkt me dat de gemixte versie dus gewoon als de originele versie gezien moet worden.

avatar van freitzen
GrafGantz schreef:

Ah gelukkig, dan heb ik dus wel de juiste versie te pakken

avatar van Poa
Poa
Er staan echt juweeltjes hierop. Jammer dat niet alles bij mij smaak aansluit, had hier graag hoger voor gegeven. Het middenstuk is zo goed, geweldig dat hij DJ Zozi - Mellow Vibe langs laat komen. Nu nog even mijn hoofd breken waar ik dat nummer zo goed van ken..

Hij heeft weer diep gegraven hiervoor, bij sommige nummers vraag ik me af hoe ze in zijn platentas terecht zijn gekomen (Kemikal - Genie bijvoorbeeld). Respect.

Mashed potatoes!

avatar van Mausie
Ducee’s Drawbar Lekker die gedempte kicks, voelt alsof ik in een droom zit.

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Mausie schreef:
die gedempte kicks

Dat vind ik sowieso een geniaal geluid, ook in andere tracks.