Set Fire to Flames - Telegraphs in Negative / Mouths Trapped in Static (2003)

Canada
Label: FatCat

1. Déja, Comme des Trous de Vent, Comme Reproduit (6:45)
  2. Small Steps Against Inertia / Echo of a Dead End (3:06)
  3. Measure de Mesure (4:41)
  4. Holy Throat Hiss Tracts to the Sedative-Hypnotic (3:37)
  5. When Sorrow Shoots Her Darts (3:12)
  6. Kill Fatigue Frequencies (1:29)
  7. In Prelight Isolate (15:11)
  8. Tehran in Seizure / Telegraphs in Negative (5:57)
  9. Your Guts Are Like Mine (2:15)
  10. Fukt Percusive / Something About Bad Drugs, Schizophrenics and Grain Silos... (8:12)
  11. Sleep Maps (11:12)
  12. Something About Eva Mattes Under the Halo of Exploding Street Lamps (1:48)
  13. Buzz of Barn Flies Like Faulty Electronics (3:39)
  14. And the Birds Are About to Bust Their Guts with Singing (4:52)
  15. Rites of Spring Reverb (3:33)
  16. Mouths Trapped in Static (2:27)
  17. This Thing Between Us Is a Rickety Bridge of Impossible Crossing / Bonfires for Nobody (5:33)
ElMeroMero
De harmonie en evenwichtigheid van Sings Reign Rebuilder heeft op dit album plaats gemaakt voor experimenteel gefrunnik. Het eerste nummer is top, daarna gaat het snel bergafwaarts.

Jammer. Ik heb een tijdje geleden een poging gewaagd hiernaar te luisteren en hoopte dat het aan mij lag (aangezien ik Sings Reign Rebuilder ook heel mooi vind), maar ik ben dus niet de enige.

khonnor
Hier kan ik ook niet zoveel mee. Prachtige stukken worden afgewisseld met ellenlange en vooral saaie ambient stukken

avatar van sq
sq
Ik ben t niet helemaal met bovenstaande eens. Waar ik ook helemaal gevangen ben door Sings Reign Rebuilder, en wel erken dat dit niet dezefde overdonderende indruk achterlaat, vind ik dit toch een heel aardig vervolg. Ik heb in de tussentijd meerdere postrock-achtige CD's geprobeerd na Sings en dan vind ik toch dat deze daar positief bij af steekt.

avatar van thesceneisnow
Prachtplaat! Het duurde wel even voor ik er wat mee kon. Tot nu toe het beste wat ik in dit genre kan vinden. Zelfs de praatstukjes die ik normaliter vaak wat gezocht vind, zijn hier perfect op zijn plaats.
Sings reign.. ken ik nog niet eens, dus ben benieuwd.